måndag 9 mars 2009

Vad gör den där Göken egentligen?

Är det inte dags att hon börjar sticka lite snart kanske ni undrar.
Vi är lite trötta på på alla dessa så kallade konstnärliga pose-bilder, med tokroliga miner och färgglada crazy-kläder, kanske ni tycker.

Jag önskar att jag kunde lova er att sluta men det ser inte så ut. Jag är i behov av lite avslappnad galenskap känns det som.


Men stickar det gör jag faktiskt, Sockklubbens marsmönster Nutkin tex i egenfärgat sockgarn, några varv på den rosa mohairsjalen blir det också då och då. Men om sanningen ska fram så kommer det bara att bli tvåändsstickning ett tag framöver nu. Jag ska ha kurs igen, börjar på onsdag, och jag måste verkligen sticka upp lite nya prov. Tänkte sticka ett par till sockor och ett par vantar, det är det bästa med att ha kurs, jag kommer ihåg igen hur kul tvåändsstickning är.


Jag har beställt lite z-tvinnat garn från Sannsticks webbshop (lite annat godis slank ner i korgen också) men tillsvidare stickar jag upp lite rosa Bergårester, bild kommer så småning om.
Nä nu har jag inte tid att blogga längre, jag måste sticka några krokmaskor.



Nästa gång vi hörs väntar utlottning, håll i hatten.

12 kommentarer:

Susilull sa...

Jag har INTE tröttnat på dina konstnärliga poser, craza på bara!!
Om jag bara varit ett uns så produktiv som du när det gäller stickning, så hade jag vart glad!

Anonym sa...

Spana in vår härliga dag på Borås största, bästa och snyggaste blogg!

www.arntyochmirry.se

Kristina sa...

Jag blir glad av dina bilder! Skall bli spännande att se dina tvåändsstickade grejer så småningom. Jag tycker det är vackert!

Anonym sa...

har inte tröttnat på dina tok roliga miner,kul med lite att skratta åt emellanåt.
Garnet jag fick av dej räckte till mössan.......bra va??

Ha det gott !

Stickfantomen sa...

Det du gör är guld värt för trötta ögon, vad det än är, så varför sluta. Fina bilder och ett och annat gott skratt får man till buds här så - jag ber - sluta inte med det.

Sunna sa...

Det är så mycket jag skulle vilja lära mig och tvåändsstickning är en sak, du verkar vara en riktig tusenkonstnär
Ha det bra

Anonym sa...

Jag gillar dina bilder på en uppspelt gök! :-) Men det ska också bli spännande att se dina stickningar.

marindi sa...

Du är en ljusglimt i vintermörkret! Fortsätt bara, man blir så glad av att se allt.

frisky frog sa...

JAG gillar dina bilder! Varför ska vi vara så ordentliga bara för att vi blir äldre? Kör hårt, de som inte gillar det får titta på andra bloggar.

Susanne sa...

Sluta inte, det är så härligt med dina bilder, blir så glad! Ser fram emot bilder och att du berättar om tvåändskursen. Beställde också från Sannsticks när min kurs började och jag är helnöjd med garnet. (Om man nu är rätt kvinna att uttala sig när tekniken knappast funkar som den ska än :-)) Ha det gott!

Anonym sa...

Åh, vad spännande med utlottning!
/Stina/

Froding sa...

Hej!
Läs mitt meddelande till dig på Ravelry!!//Marianne