måndag 7 september 2009

Host host, säger göken

Hostig ledig måndag, jag tänker svininfluensatankar och städar lite, mellan hostningarna och damsugaren stickar jag några varv på de finska sockorna. Mannen ska få dem i present och han ska få prova den ikväll när han kommer hem.





Igår gjorde systerdottern och jag den här fina rönnbärskronan, hon bestämde hur den skulle se ut och jag hjälpte mest till bara. Vi hade hur mysigt som hellst när vi satt ute i trädgården och trädde rönnbär på tråd och pratade om allt och inget. Efteråt bjöd systern på trerätters söndagsmiddag och allt som allt var den en riktigt trevlig dag igår.



Något annat trevligt är att jag har maskat av min gula Ishbel idag. Supergulliga Janette har skickat garn till mig. Tack så jättemycket det räckte och blev över!
Det är sånt här som gör att jag gillar stickbloggvärlden, att det finns någon annan garngalning där ute som är villig att skicka i väg en snutt för att jag ska kunna sticka de där sista maskorna. Det ger mig hopp om mänskligheten.




13 kommentarer:

Mopplan sa...

Ruskigt snygg! Nu är jag övertygad; måste också sticka en Ishbel.

gunlinnea sa...

Helt kanon att läsa din blogg! Underbar rönnbärs, ekollon mobil! Läser om dig i tidningen Hemslöjd och du ger mig inspiration till att sticka, köpa garn mm.! Wow vad härligt!

Humlan sa...

Ju mer jag tittar på Ishbel, desto mer sugen blir jag på att sticka en.

Anonym sa...

Du e så kreativ, önskar jag var en bråkdel så duktig som du. Kollar din blogg ofta, nu när jag är mammaledig. ha det bra,esin stallarholmen

Susanne sa...

Hej!

Vad är det för fiffiga små rutor som du använder vid blockning?

Själv så använder jag en fuktad handduk över ryamattan! =)

Ditt sätt ser onekligen smidigare ut.

Jättefin blogg du har måste jag säga nu när jag för en gångs skull lämnar "avtryck", kollar den ofta!

Susilull sa...

Kul med systerdotterspyssel och så roligt att du fick en garnsnutt så din fina Ishbel blev klar!
Hoppas du kryar på dig!
Känner mej själv lite krasslig och tänker att nu får jag väl mitt straff för att jag är innerligt trött på och har gjort narr av all hysteri kring "nöff-influensan"..

Frugan sa...

Jättefin sjal, äääälskar färgen!! Vart har du köpt pusselbitarna förresten? Letar efter såna =)

Zandra sa...

Sjalen blev jättevacker! Hur mycket garn gick det åt till sist?

Dödergök sa...

Mopplan! Tack så mycket! Ishbel är verkligen en beroendeframkallande stickning, rolig och väldigt fin.

gunlinnea! Vad roligt att jag kan inspirera lite, vad glad jag blir! :)

Humlan! Det tycker jag absolut att du ska göra, det är en väldigt rolig stickning.

anonym! Tack! Kul att du gillar min blogg, det är alltid roligt att höra ifrån er läsare!

Susanne! Det är ett hoppa hage pussel från biltema, väldigt många bloggare änvänder dem så jag kan inte ta åt mig äran för att ha kommit på det. :)

Susilull!Hoppas att du kryar på dig! Man ska nog inte skämta om sjukdomar, det brukar alltid bita en i stjärten på något vis...

Frugan! Ja visst är färgen vacker, ännu finare blir den sen när jag lyckas ta utomhusbilder. Pusselbitarna är köpa på biltema, köp två förpackningar, en räcker inte.

Zan! Återkommer med viktuppgift, jag var så snabb med blockningen att jag hann aldrig väga innan den blev blöt.

Anonym sa...

Hej!
Har hittat till din blogg och följer den med glädje (och frustration...). Du gör så mycket fint! Vill också sticka en massa roliga saker, ska försöka komma igång med något. Önskar att det skulle kunna börja någon lagom dålig serie på tv, det är så svårt att kombinera stickning med att läsa böcker som nu är min kvällsysselsättning =)
Iréne

Ida sa...

Vad bra att det löste sig med sjalen! Tjusig blev den. Färgen är mer dijon än wasabi för mig, men den kanske ser annorlunda ut i verkligheten. :)
Nu har jag länkat, titta gärna förbi mig!

teresa sa...

Den där stunden med rännbär o systerdotter, det måste vara det man menar med ordet livskvalitet. Så viktigt.

teresa sa...

"Rönnbär" naturligtvis, jag slant på tangenterna, förlåt.