söndag 6 september 2009

Ishbel baskern








Mönster; Ishbel beret av Ysolda. Vackert, roligt och snabbt mönster. Jag stickade medium och en mindre pösig variant och ändå blev den smått enorm i det här garnet. Jag kommer absolut att sticka fler, förmodligen i ett sockgarn med lite mer stuns. Jag tror att jag ska dra i någon slags resår så småning om för att den ska sitta uppe lite bättre, jag vet av erfarenhet att alpaca tänjer sig.
Garn; 47 g Drops alpaca i en fantastisk turkos färg som matchar min finfina pashmina som vännen L hade med sig från London till mig. Garnet är present från fina Ulrika. Tack ska du ha vännen!
Stickor; Till nederkanten använde jag 2,5 mm och till själva mössan 3,75 mm ändå blev den enorm.


4 kommentarer:

Ulrika sa...

Å himmel så snygg du är i den! Läckert!

Emma sa...

Superfin, som allt du gör!

ANNEPÅLANDET sa...

Den kledde du godt!!! Nydelig farge og så fint med skjerfet til!

Liisa sa...

Jättesnyggt! Sitter som en smäck och inte som en manet!