torsdag 3 september 2009

Rönnbär

Ledig solig morgon (japp jag har börjat jobba igen om än sporadiskt så det gäller att ta vara på allt det där lediga) under äppelträdet. Massor med rönnbär och inspiration. Kommer ni ihåg vad jag gjorde av rönnbär förra året? Mobilen med prismor hänger i köksfönstret och den är lika fin fortfarande.
Ibland lönar det sig verkligen att vara en sakletare och en sån som samlar "bra-att-ha-grejer", det är roligt att ha mycket att jobba med när inspiratinen slår till.


I dag blev det en enklet mobil med plåthjärtan, glaspärlor, hagtornbär, rönnbär och lönn-näsor.

Den ska nog få bo i sovrumsfönstret när jag har bytt till höstiga gardiner. Å vad jag gillar höst!








Nästa gång vi hörs ska jag visa en ny stickning, en sjal till faktiskt. Någon som är förvånad?





12 kommentarer:

RainyNight sa...

Visst är det underbart att sticka sjalar - inga problem med passform (nästan inte i alla fall). Och det är ett överskådligt arbete som man kan se slutet på. Läckra rönnbär - inte alls sura tycks det!
Liisa

Liljekonvaljemö sa...

Vad fantastiskt vackert det blir med rönnbärspyssel :)

Paradiset Kaos sa...

Tror nog inte att jag blir förvånad över att du ska sticka något. :-)
Har inte följt dig så länge, men jag förstår att du inte kan hålla dig borta från en stickning eller två.

Kristina sa...

Mysig mobil och nu är ju hösten oåterkalleligt här med steariljus i kronan etc. Fina sockor också!

Lina sa...

Ja, jag håller med om allt! Satt också och pysslade med rönnbär igår, men mest för kommande projekt, eller som du sa, för att samla material.
Fin mobil! Jag gillar näsorna;)
Kul att du tyckte om känslan i salongen:) Tror hemligheten var att avskala, vilket dock inte är lätt när man är en sakletare som så.
Ha det fint!
/Lina

Morgana sa...

Du är en stor inspiration!
Det där skall jag försöka göra med alla Ungarna i helgen... om jag får ut dem, vill säga. De vill inte ens gå till godisaffären!? Hihi.

/Morgana

Luuucy sa...

Helt underbart vackert vad du gjort med rönnbär m.m. Kommer på mig själv med att jag ler när jag läser din blogg, för att den är så fantasifull och inspirerande. Tack!

frisky frog sa...

Tänk att något så enkelt kan vara så fint. Tror du man kan göra girlanger nu som vara till jul?
/Ha en skön helg!

Åsa i Skuttunge sa...

- höst+rönnbär år lika med inspiration!!

Pixi sa...

HAHAHA!!Nä inte alls förvånad faktiskt men fantastiska kuliga saker du gjort med rönnbären ,sj ska jag oxå göra lite höstliga saker idag ,Älskar oxå hösten !!=)

Dödergök sa...

Vad roligt det är att läsa alla era kommentarer, det är alltid lika kul när jag kan inspirera någon till någonting när jag själv får så mycket inspiration från bloggvärlden.

Frisky frog! Absolut håller rönnbärsgrejerna fram till jul. Jag brukar spara mina girlanger och oroar och kronor tills de blir blekta och dammiga och de brukar hänga med i minst två år beroende på vad jag har använt för material.

Anonym sa...

Tack for intiresny Blog