tisdag 17 november 2009

Äntligen lite ljus i mörkret

Äntligen har jag hittat ett projekt som gör mig glad och varm. (Det har varit lite tungt på sista tiden med nytt jobb och Novembermörker.) Tvåändsstickad vante med o-mönster i M&K babyekoull.
Själv såg jag så här pass pigg ut i morse så kanske har det vänt. Jag hoppas på det för nu kommer ju min favorittid på året, advent! Det finns så mycket som jag vill göra och jag hoppas att orken återvänder i samma takt som inspirationen rinner till.


Nu blir det en pepparkaka, väldigt mycket te och ett par varv till på vanten.
Kram till er alla! (Ni som väntar på mailsvar får tyvär vänta lite till men svar kommer så småningom.)

14 kommentarer:

Maria ( Idekroken ) sa...

Så mye fint du lager ;) Vantene blir kjempefine ;)

Klemmer fra meg.

Unknown sa...

Åhh, vad snygga! Vill också...är det "eget" mönster?

Katarina sa...

Vart har mannen din tagit vägen? Är han iväg och reser mycket med jobbet? Tur det finns te och goda kakor och en härlig stickning som kan muntra upp i detta mörka novemberrusket. Fin blogg. Tittar in här då och då.

mikanstick.blogspot.com sa...

Nu har jag gjort dina hälar från krumelursockan, oh så fina. Det enda felet är att jag måste göra dom sist precis som en montering som jag hatar.
Jag stickar alltid magic loop( 2 samtigigt)från tån annars hade jag bara haft en strumpa i var färg, hur kul är det;-)
Stort tack iaf, jag kommer att göra detta många gånger

Tvärslå sa...

Sablars amalia va vacker stickning.
Det gråa underbara enkla men så vackert.
Dessuton tvåändsstickat.

ÄNGLASTINA sa...

Jättefina vantar och grått passar till allt."skönt" att det inte bara är jag som mår pyton just nu.

Kristina sa...

Det är gott att kura ihop sig med en stickning, och din tvåändsstickning ser som vanligt väldigt snygg ut. Jag orkar dessvärre inte byta stickteknik!

Anonym sa...

Åhhhh, vilka underbara vantar det ser ut att bli! Och som sagt förut, det går åt mycket te så här års när allt bara är grått... Själv matchar jag också vädret och stickar ett par grå muddar :)
Iréne JB

Grace sa...

I flera månader har jag följd din blogg.
Beroendeframkallande var ordet!
Du är så kreativ, produktiv och inspirerande!
T.o.m. jag får lust att lära mig tvåändstickning!
Dessa senaste vantar är fiiina!
....fast det är de rosa med blad och rosor ockaå
....och kyrkvantarna!
Mys med tända ljus i vintermörkret!
Hälsningar från norr om Polcirkeln.

FrökenC sa...

Måste bara säga att jag älskar din basker som du så snällt har gett mönstret till här! Men eftersom jag inte är så haj på stickning, fick jag leja mamma att sticka den... :) Fick den idag och den är jättefin!! Tack för mönstret... resultatet finns i min blogg!!

Dödergök sa...

Maria fra Idekroken! Tack så jättemycket! Vad kul det är med alla norska läsare. :)

Catarina! Tack! Ja mönstret är mitt eget, det hamnar nog på bloggen så småningom.

Katarina! Mannen är bara hemma varannan vecka pga jobb så därför är han lite osynlig på bloggen.

mikanstick! Vad roligt att du gillar hälen, den går att variera hur mycket som helst med mönster osv.

Tvärslå! Ja visst är det vackert, kan faktiskt inte visa någon falsk blygsamhet här, jag är jättekär i de här vantarna.

Änglastina! Ja visst är det vackert med naturgrå färger. Vi är nog många som längtar efter solen nu.

Kristina! Ja vädret är som gjort för stickning, synd nog har jag inte så mycket sticktid för tillfället men jag hoppas att det löser sig så småning om.

Iréne JB! Ha ha det är tur att vi kan se något bra med allt det gråa, det inspirerar iaf till naturfärgad stickning. :)

Grace! Tack för de orden vad glad jag blir!

Krumelur! Vad fin den blev och vad roligt att du gillar mitt mönster.

Ulrika sa...

Underbart fin vante!

Kram på dig!

Ninni sa...

Det ser mysigt ut med bilderna du lägger upp. En god kopp te och något gott till. Blir alltid inspirerad när jag kommer in och kollar hur mycket du hinner med och alla fina saker du gör. Du är så duktig. Försökte mig på en sjal men körde fast efter några varv och repade upp och gjorde om flera ggr. Sedan dess har jag varit rädd för att starta med något större stickprojekt. Kanske skulle försöka mig på något sådant igen. Alla dina sjalar ser så himla fina ut. Skönt att se att man inte är ensam om att vara nedstämd denna årstid.

Anonym sa...

maste kolla:)