tisdag 24 november 2009

Att tända ett ljus

Vad trött jag är på detta eviga mörker nu. Jag har massor med roliga grejer att visa er både stickningar och loppisfynd men det är alldeles för mörkt för att fota. Imorgon på lunchen kanske.

Ikväll bakar jag banankaka med choklad och kryddor till avslutningen av min tvåändsstickningskurs. Jag fäster en del trådar också och stickar klart en tumme. Jag har tre par tvåändsstickade vantar och ett par tvåändsstickade sockor att blogga om så småningom. Bara ljuset återvänder så.

Det finns så mycket som jag vill göra, så många promenader jag vill gå så många maskor som vill bli stickade och så många böcker som vill bli lästa. Nu längtar jag efter jullov. Och solen.

5 kommentarer:

Paradiset Kaos sa...

Jag längtar framför allt efter solen!

Anonym sa...

Håller med dig om att det är tungt i mörkret. Mysigt att krypa upp i soffan och handarbeta...

Spännande att få se dina senaste alster!

Unknown sa...

Vi må øve os i at finde glæden ved mørket- for det er jo en stor del af vores liv.
Men det er svært en gang imellem :-)

Ruuthie sa...

tack för din underbara blogg, den lyser verkligen upp i höstmörkret!!

Ulrica sa...

Vet precis känslan... så mycket man vill och så lite tid :-) Då är det "bra" att barnen blir sjuka... då kan jag hinna med bloggande och stickande tjohooo