onsdag 25 november 2009

Lunchbloggning

En hög med tvåändsstickat väntar på slutmontering. Ikväll är det slutfinnishen som gäller på kursen, finliret. Kul.
Ett utav helgens loppisfynd har redan hittat sin plats som fruktfat. Ett stort uppläggningsfat från Gefle i liknande serie som den vi samlar på för ynkliga 60 kronor. Det välkända loppispirret for genom kroppen när jag såg det. Så vansinnigt vackert i alla sin enkelhet.
Nej nu ska jag tillbaks till jobbet, ska bara hugga en av apelsinerna på vägen. Ikväll återkommer jag med mer tvåändsstickat.








3 kommentarer:

Unknown sa...

Det må være spændende at være på kursus hos dig :-)

maria carlander sa...

å vad jag önskar att jag fick gå kurs hos dig. Du är min tvåändsstickningsidol!

Moa Maria Dubbelve sa...

Jag har precis lärt mig tvåändsstickning genom en helgkurs på ABF, har blivit mycket inspirerad av dina härliga stickverk. Och det är så skönt att känna att det inte är en omöjligt teknik alls, även om det svårt att få ett flyt på det hela. Men du verkar ju producera underbart tvåändsstickat hur obehindrat som helst! FINT!