lördag 5 juni 2010

Handspunnen sjal

Mönster; Det började som en Haruni men det blev bara det första mönstret med en liten vågig kant, betyder det att det är en Kiri då? Hur som hellst är det min allra första sjal i mitt alldeles egna garn och det är ju alldeles magiskt. En lagomt stickig, lagomt liten sjal att lägga runt axlarna en lagom kall sommarkväll.

Garn; Mitt eget handspunna 100g 1-trådig naturbrun corriedaleull, fibrer köpta från Spinninspiration.

Stickor; 3,5 mm




































17 kommentarer:

Emmas dagar sa...

Ah, ljuvlig!
God kväll :-)

PetraO sa...

Så fin och vilken lyx med handspunnet garn!

Mikaela sa...

Underbart vacker!!

Agata sa...

Ljuvlig! Som gjord för ett skogsrå!

Anonym sa...

Så underbar.Tänk att du gjort allt från start.Det är mäktigt.
Jag blir såå inspirerad av dig och ditt skapande.Tack.Ha det gott i solen.Kram./Ella.

sinneskatten sa...

Men vad fin den är, vilken känsla din sjal har, spunnit ,stickat mmmmmm.

Mia stickar sa...

Oj vad jag blir imponerad på dem som kan spinna! Fin blev sjalen också!

Anonym sa...

Vilken känsla det måste vara att ha gjort hela processen själv. Fina bilder:)
Iréne JB

VirkStina sa...

Vacker sjal och snygga bilder!

Emmy sa...

Underbart! Visst är det en härlig känsla att sticka i sitt alldeles egna, handspunna garn!

Knitarina sa...

Underbart vackert!
Ger mig en extra kick att fortsätta träna spinning. Det är bra inför bikinisäsongen har jag hört...

Katrin sa...

Verkligen vacker. Snyggt fotat i träden.

Caprifool sa...

Fan vad juste!

Saras pyssel sa...

Den är jätteläcker!

handarbetaren sa...

förtrollande! Bra jobbat!

Clara sa...

Vilka coola bilder! Det tog ett litet tag innan jag fattade att det var en sjal och inte en del av naturen :)

Anna sa...

Woohoodeliho så himla fint!