lördag 26 juni 2010

Midsommardagen

Det var en fin dag igår. Först sill-lunch med vännen Å, fiolgnissel på gammelgården och glass. Sen grillad lax, fotboll och en tillbringare med pimms tillsammans med den från London nyss hemkomna vännen L.
De här fantastiska knapparna hade hon köpt till mig på en posh marknad. Superfina och jag har ett projekt på gång som kommer att passa dem perfekt.


Idag är en seg dag i pollenallergins tecken. Jag stickar på lyxiga randiga restgarnssockor och lyssnar på the Half-blood Prince i väntan på fotbollen. Med andra ord har jag det rätt fint idag med.

4 kommentarer:

Stitchordie sa...

Mycket fina restgarnssockor, verkligen lyxiga.

Anonym sa...

Det heter inte fiolgnissel, säkert är violinisten välutbildad o det innebär en 5-årig Högskoleutbildning det har väl inte du?

Dödergök sa...

StitchOrDie! Tack så mycket, kul att det är fler än jag som ser det fina i det skruttiga (dvs rester). :)

Dödergök sa...

Kära anonym! Du verkar riktigt gullig och humorbefriad, arbetslös violinist kankse med stor csn-skuld? ;)