onsdag 23 juni 2010

Hyrna Herborgar

Mönster; Hyrna Herborgar (ravelry länk). Jag har haft det här mönstret ett tag nu, fick det av en bloggvän för över ett år sen. Jag har tagit fram det då och då, provstickat lite, suckat, gett upp. Jag har nästan varit lite rädd för den. Den är ju så tjusig, så magisk, ser så svår ut. Vad som fick mig att lägga upp till den nu var nog en lyckosam kombination av fotbolls-VM och rastlöshet. Till min stora förvåning gick det lätt som en plätt och roligt var det. Riktigt riktigt roligt till och med. Jag älskar resultatet!

Garn; Kampes 1-trådiga fast dubbelt, ca 200 g. Färgen heter något så oromantiskt som 205 men den är helt fantastisk. Tomatorangeröd.

Stickor; 4 mm Addi lace















24 kommentarer:

Klockars Tina sa...

Men attans så snygg!!! Den måste jag nog ge mig på.
Trevlig midsommar!

Anonym sa...

Underbart tjusig! Lite annorlunda mönster, kul! :) Var sjutton får man tag i mönstret? Kikade på Ravelry men blir inte klok på var man får tag i det.

Glad midsommar! :)

Marie Haglund

Emmas dagar sa...

:-)
Mmmmm.....

Allison sa...

Spectacular! Beautiful pattern.

Agata sa...

Tokigt snygg - både sjal och innehaverska! Som vanligt är du en stor inspirationskälla!

Manduzana stickar sa...

Oh, vilken vacker sjal! Jag är så imponerad över dina stickningar!

Mikaela sa...

Vacker! Färgen är underbar!!

Ulrika sa...

Vackert!! Den ligger högt på min lista med.

Vad gör du mellan 29/6 och 5/7? Har du nån dag ledig? Lust att ses? Här av dig i så fall!
Jag är i södern en snabbis då.


Kraaam!

Det växer sa...

Helt fantastisk!

Sjömans-Elin sa...

Maffig är nog ett bra ord för den :) Mycket av allt och stor och väldigt fin :)

Iréne JB sa...

Oj vad fin! Gillar både mönstret och storleken. Säger det igen, jag måste sticka en sjal till mej. Fast just nu är det nästan bara trädgård som gäller och lite broderi:)

Maritas Maskor sa...

Så helt otroligt snygg!! Vilket mönster!!
Nu får du nog snart sluta att sticka så snygga sjalar... För varje du visar, så känner jag behovet att jag bara måste göra en sån också och nu har jag för många sådana på kö....:)
Kram, Marita

~●Helena Pettersson●~ sa...

Jättefin! Gillade strukturen skarpt!

Therese Lestander sa...

Ooohhh. I'm loving it!

Pia Kjellsson sa...

Den var verkligen häftig och annorlunda! Det är annat det än mina rätstickade sjalar... Man får lära sig krypa innan man kan springa.

Saras pyssel sa...

Jätteläcker!

Timeout sa...

Tjusigt!!!

Helena sa...

Grattis till denna fantastiska sjal. För en frisk färg, fint mot ditt mörka hår. Trevlig sommar.

Lillemor i Hummelsta sa...

Som ett konstverk! Jag fattar inte hur du bär dig åt. Det bara sprutar färdiga stickningar ur dina händer. Alltså hur många timmar har dina dygn?

Garntrollet sa...

Supersnygg och en färg som du verkligen passar i.

Och den blev stor! Jag stickade min med stickor 5 mm (tror jag...) och jag vet inte om den blev så stor. Du kanske är kortare än jag, så att den ser större ut på bilderna :-)

Ha en trevlig midsommarhelg.

Kattis sa...

Man tappar nästan andan, så vacker o fin o härlig den är! Gillar också färgvalet.

VirkStina sa...

Mäktigt!

Anonym sa...

Det är så inspirerande att titta in till dig. Vilken tur att du inte gav upp, den är helt fantastisk! Glad midsommar!

Susilull sa...

Kanonfin! Och läcker färg!

Glad Midsommar på dej!