fredag 4 juni 2010

Tvåändsstickade pirater








Mönster; Eget sockmönster med dödskallarna från Hello Yarns We call them pirates mössa. Tvåändsstickade pirater med andra ord. Sockorna har en kedjegång högst upp på benet och de har en randig fotsula som inte syns på bild. Jag har valkat dem lite lätt i såpvatten för att få till en lite mjukare yta och bättre hållbarhet. Jag är väldigt nöjd med de här sockorna och jag tror att mannen blev glad även om han ser lite sur ut på bilden.
Garn; Kampes 3-trådiga i naturvit och ljus naturgrå, mindre än en härva av varje.
Stickor; 4 mm strumpstickor


12 kommentarer:

Asplund sa...

Vad påhittig du är - och skicklig!

Manduzana stickar sa...

Oh, vad snygga dom är! :)

Heidi sa...

snyggt!

metamorphosis sa...

Snygga, men mannen såg onekligen lite bister ut...;-) Även om har kanske var missnöjd med matchningen av yllesockor till shorts så gissar jag att han kommer att uppskatta dem när det blir kyligare igen!

stickkatten sa...

Skitsnygga men män vill väl sällan ställa upp på modellbilder än en gång de var verkligen snygga trots en motstävig modell...

Klockars Tina sa...

Wow!! Skitsnygga!! Du kan du Dödergök, alltid lika roligt att kika in här och titta på allt vackert, coolt & snyggt du gör!

frisky frog sa...

Snygg man med snygga sockor! Fast, jag gillar glass-sockorna bäst! Men herregud människa, hur hinner du? Hur du än gör, duktig är du. =)
/Ha en go helg!

Dödergök sa...

Asplund! Tack, det var snällt sagt! :)

Manduzana stickar! Tack, jag är avis och vill ha ett par egna. :)

Heidi! Tack!

metamorphosis! Tack! Det var faktiskt kallt idag så mannan uppskattade lite fotvärme.

stickkatten! Tack! Ja nog är han lite motsträvig min modell men han är den bästa jag har. :)

Klockars Tina! Tack så jättemycket, vad glad jag blir av dina ord.

frisky frog! Å tack! De har väldight olika uttryck glass-sockorna och piratsockorna men det är ändå min stil båda två.
Hemligheten med att bli klar med så mycket är att jag har haft väldigt många halvfärdiga projekt på gång länge.

marindi sa...

Vilka mkt coola sockar han har fått!
(Jag gillar inte heller att bli fotad)

Ulrika sa...

Jättefina sockor!

Mig lurar han inte, din gube, jag vet vilken rolig filur som döljer sig där bakom. :-)

emma sa...

Lyllo honom!! Min sambo har minsann inte fått några strumpor alls och blev lite avis..

maria carlander sa...

schyyyyyyysst!