måndag 28 juni 2010

Längt

Det är varmt idag igen och jag sover för lite och längtar för mycket. Mannen kommer hem ikväll iaf, en sak mindre att längta efter. Just nu står allt stilla känns det som, jag vill rymma långt bort till kohagar och solvarma bryggor och såpskurade trägolv. Den här göken är trött på lägenhetsliv. Jag vill ut på landet!
Ikväll stickar jag kanten på min Haruni och funderar över om garnet slutar fälla efter tvätt.

Jo just ja, jag har börjat på ett par nya vantar också.


5 kommentarer:

Stitchordie sa...

Älskar färgen på sjalen, tråkigt att garnet fäller dock. Vantarna har underbart mönster. Jag längtar också bort från lägenheten och ut på landet, gärna till en sjö.

Ulrika sa...

Jag med! Ut-på-landet-längt, menar jag.
I Arvidsjaur, alltså. Jag älskar min lilla pluttlägenhet, men - den har inte ens balkong. :-/

Garntrollet sa...

Ja, på sommaren ska man UT!!! :-)

Är det Angorett du stickar med?

Vantarna ser jättefina ut, vad jag önskar att jag var bättre på att sticka med två färger. Och jag orkar inte ens öva...

maria carlander sa...

du gör så mycket vackert och jag läser och tittar och gillar och inspireras, färger, former, mönster. Din nya header är sommarvacker, och jag önskar dig många solvarma bryggor.

Dödergök sa...

StitchOrDie! Visst känns färgen lite 50-tal på något sätt?! Jag tycker om den jättemycket.
Å en badsjö skulle man ha!

Ulrika! Jag dör om jag inte får bo i ett hus snart. Eller nä det gör jag ju inte men det känns så...

Garntrollet! Japp det är angorett, jag tror att det är angoran som fäller hoppas att det går över efter tvätt som sagt.

fröken C! Ett enda stort hjärtligt TACK till dig! :)