måndag 7 juni 2010

Jag fick paket!

Jag har varit med i den här omgångens av Stickameras Mixa & Matcha-byte, det var ett tag sen jag var med i något byte men den här gången kändes det helrätt.

Ännu mer rätt blev det när jag fick veta att min byteskompis skulle vara Visa Lisa. Det var så kul att hitta på små presenter och försöka lista ut vad Lisa kan tänkas gilla.

Idag kom Lisas paket och hjärtat slog ett extra slag av genuin lycka. Tänk vad det faktiskt livar upp vardagen att få ett prickigt paket i brevlådan.

Allt i paketet var alldeles perfekt, en punkigt glad randig kasse, roliga fina inspirerande knappar som får mig att tänka på nya projekt, väldoftande te, superfina blomhårspännen, varmt lilaröd merinoull för spining, tokgrönt fluffigt garn som redan vill bli något, tre nystan av det mytomspunna catania som jag ska provvirka så fort det blir sommarlov och världens finaste fågelörhängen.


Jag är så tacksam fina Lisa!



8 kommentarer:

Kaja sa...

Vilket härligt paket! Kan intyga catanias kvaliteter. Virkar en sjal i garnet och det blir JÄTTEFINT. Jag har gjort kanske 10 rutor. Av 93 eller nåt... Borde väl bli lagom att visa upp min sommarsjal framåt jul i dethär tempot! Men oj vad fin den blir då!

Visa Lisa sa...

Åh vad glad jag är att du tyckte om det! Hurra!
Varsågod! Vill också skvallra att jag har matchande fåglar i silver. Gult passar inte riktigt på mig, så det kändes som en fin delning. Du ser väl att det är den sällsynta GulGöken du har fått? ;)

emma sa...

Wow!!

Katrin sa...

oh vad kul att få ett sånt fint paket!

Dödergök sa...

Kaja! Vad roligt att höra, jag har bara hört lovord om catania men inte provat själv än. Ska bli spännande.

Visa Lisa! Tycker om är bara början, jag blev så glad. Har redan nystat upp angoretten och satt igång med en liten sommarkofta.
Örhängena blev genast mina nya favoriter (mitt andra par med fåglar)och gult är ju min finaste färg just nu. :)

emma! Jag vet! :)

Katrin! Ja jag blev verkligen jätteglad.

jojo sa...

Måste verkligen se till att vara med i något byte snart, tänk vad mycket härligt du fått! Örhängena är ju bara lovely!

Helena sa...

Spännande med paket, det var verkligen fint innehåll.

Anna-Karin sa...

I vintras började jag sticka på ett par krumelur sockor som jag hittade mönstret till här, vill bara tala om att jag är klar nu :-) INte riktigt lika fina som dina men jag är så nöjd:-)Sitter här och vickar på tårna och myser...En annan gång när jag har lite mer erfaranhet av stickning ska jag försöka lyckas med den fina hälen men nu fick jag prova en vanlig- soliga hälsningar
A-K