onsdag 16 juni 2010

Tranbärs-Ishbel







Mönster; Ishbel av Ysolda. Fjärde gången jag stickar den här sjalen. Det måste betyda att jag verkligen gillar mönstret och det gör jag. Den här gången stickade jag en jättestor, jag började med spetsmönstret efter 317 maskor och sen stickade jag den längre versionen av spetskanten. Den här sjalen ska min svärmor få hon tycker väldigt mycket om rött. Det gör jag också efter att ha sett de här bilderna, jag måste nog sticka mig en röd sjal snart.
Garn; Julklapp från fina Ulrika. Schoppel-wolle Zauberball lace, färg tranbär nästan 100 g gick åt och sjalen blev gigantisk så det är väldigt drygt. Min enda negativa sak är att sjalen hårar av sig rätt mycket, men jag hoppas att det bara är nu i början.
Stickor; 3,25 mm och ändå blev det ganska glest, tunnt garn med andra ord.



16 kommentarer:

TvåÄndsStickan sa...

underbart vacker!

Sjömans-Elin sa...

Urläcker! :P

(Ha ha, sitter och funderar på hur många superlativ man kan leverera innan det börjar bli tjatigt. Alternativet är väl att folk får börja sticka fula saker. :)

Manduzana stickar sa...

Vilken vacker sjal.

Allison sa...

Wow! You look great in your red shawl!

Anonym sa...

Fantastisk!!Tänk att knappt 100 g har gått åt.Otroligt.Då är den "lätt som en plätt".
Sticka lugnt och ha det gott på sommarlovet./Ella.

maja sa...

verkligen snygg, härlig färg

miastick sa...

Ishbel äger verkligen. Vad snygg den blev, och vad snygg du var i den! Behåll! ;)

Krickelina sa...

Så läckert!!!

Jullan sa...

Helt ljuvlig! Måste ta mig i kragen och sticka mig en sjal snart!

maria sa...

Åh, den är ljuvlig!

Maritas Maskor sa...

Åh, så snygg!!
Och så fint garnet blir till den.
Nu har jag ju blivit påmind om att jag har en Ishbel på "att-göra-listan" också...
Tack för alla fina foton du har på din sida. Alltid lika inspirerande!

Ulrika sa...

Ooo så fin! Och ooo så fin DU är!
Kram!

Dödergök sa...

Tack så mycket för alla gulliga kommentarer. Sjalen bor hos min svärmor nu och jag tror att de kommer att leva lyckliga i alla sina dagar.

Tvärslå sa...

Wow det där garnet gillar jag, färgen är ju underbar :)

handarbetaren sa...

FINT!

Anonym sa...

Oh, göken du kan så bra!!
Det är alltid lika trevligt att se och uppleva dina alster, många midsommar kramar fråm mostern i södern.