onsdag 22 september 2010

Kråkspark








Mönster; Mitt eget standardmönster för tvåändsstickade vantar. Den här gången i manlig modell med fina kråkor längs med mudden. Förtida födelsedagspresent till mannen. Jätteroligt att sticka i lite lugnare jordfärger för en gångs skull.
Garn; Rester så klart. Växtfärgat brunt, olivgrönt Visjögarn och Lucca Fino i någon slags obestämbar nougatfärg.
Stickor; 2,75 mm
Bilderna togs idag i samband med en oplanerad tur till Söderbärke, bruksmiljö är vackert!

13 kommentarer:

Maria sa...

Så supersnygga! Det blir en jättefin present till mannen.
Maria

Tvärslå sa...

Underbart underbart superfina... suuuck.

Manduzana stickar sa...

Jättefina! Jag vill också kunna det här med tvåändsstickning.

Manduzana stickar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
disa sa...

Tjusiga!! =)

Eva sa...

Så fint! :)

Anonym sa...

Så otroligt vackra!
Har läst mig till hur man stickar tvåändsstickning och har nu provat enfärgat och randigt meeen hur gööör man när man ska ett oregelbundet mönster! Har inte klurat ut det än, har du något tips om bok eller hemsida där det visas?
Mvh Lena i Säffle

Tez sa...

superfina, verkligen! Jag vill också lära mig 2ändsstickning :( det verkar som du får ha en kurs via din blogg eller ngt

emma sa...

Kärlek!

Maritas Maskor sa...

jättesnygga! De värmer säkert både händerna och hjärtat!

Dödergök sa...

Maria! Tack! Han är en sån som fryser om händerna och blir alltid glad över vantar.

Tvärslå! Å vad snäll du är! :)

Manduzana stickar! Tack!

disa! Tack så mycket!

Eva! Tack!

Lena i Säffle! När jag stickar oregelbundna flerfärgsmönster (som kråkorna här) har jag 2 trådar bottenfärg och 1 tråd mönsterfärg. DEt är svårt att förklara i text hur jag gör men jag stickar bottnarna med varannan tråd av bottenfärgen och låter mönstertråden gå med hela tiden och sen när jag stickar mönster snor jag mönsterfärgen runt båda bottenfärgstrådarna varje gång. På det här sättet bildas inga flotteringar på baksidan.

Trollfägn! Å jag skulle gärna ha en kurs via bloggen om jag kom på något bra sätt att ha den på. Får klura lite mer.

emma! Å tack! :)

Maritas maskor! Tack! Vi får hoppas det! :)

Ängla Vinge sa...

Hej!

Helt underbara vantar! Vem skulle inte bli glad för en sådan present? :)

Har en fråga... När du stickar herr-vantar, hur många maskor lägger du upp då?
Jag har händer storlek större och 60 maskor är för lite till mig...

Önskar er en trevlig helg!

Mvh
S.E

Dödergök sa...

Ängla Vinge! Tack! Till de här vantarna la jag upp 66 maskor men mannen har smala herrhänder.