måndag 13 september 2010

Tyst stickning

Jag har varit hemma från jobbet idag, trist men sant. Jag tänker vara hemma imorgon också mitt jobb funkar liksom inte när man inte kan prata. Sticka kan man däremot göra fast man inte har någon röst och idag har jag återknytit bekantskapen med min finlandsstickning. Det var tänkt att det här skulle bli ett par harika-sockor till mig själv men jisses vad smalt skaftet är även fast jag gått upp i stickstorlek. Istället tänker jag fingervantar. Medans jag tänker stickar jag skaft nummer två.

Kråksparksvantarna är färdigstickade men inte blockade, mannen ska få dem i födelsedagspresent och de blev riktigt höstmysiga. Tvåändsstickning är riktigt roligt just nu.

14 kommentarer:

Lissan sa...

Jösses så snabb du är :) Oh, så snyggt det blir.

Sandra sa...

Supersnygga! Är det tvåändsstickning? Det blir så snyggt. Jag vill också kunna det.

Beatrice sa...

Jag tror att du är stickornas mästarinna =) Det fullkomligt sprutar ut fantastiska skapelser ur dina händer. Det är alltid spännande att öppna dina inlägg.

Snyggt, snyggt, snyggt!

disa sa...

Alltså, du är helt sanslöst bra på att sticka!!! HUR man kan vara så bra på det liksom övergår mitt förstånd.....(det klena) *skrattar*
JÄTTE fina!!
Krya på dig
MVH
Disa

Anonym sa...

Vad du är produktiv!! alltid kul att få ta del av alla dina saker! Önskar jag fick lära mig tvåändsstickning!!hälsning Marie bringsarve@hotmail.com

Fru Purjo sa...

Snyggt :-)

Maritas Maskor sa...

Gud vad snygga de är! Du är en stjärna på tvåändsstickning och på att hitta supersnygga färgkombinationer!

Smycka sa...

Du är jätteduktig! Blir riktigt avis på allt fint du gör! =o)

Maria sa...

Så fina! Jag har köpt ett häfte och försökt lite men jag fixar ju inte ens uppläggningen!

Anonym sa...

Såå jättefina vantar!!Jag fick vara hemma från stickcafe´och sticka själv i soffan.Hostar och har ingen röst.Tur att vi har stickningen.Stickar herrsockor nu.
Ha det bra och krya på dig./Ella.

PetraO sa...

Jag påbörjade också ett par Harika en gång - med samma erfarenhet. Mina blev handledsvärmare istället:)

Viffla sa...

Kråksparkarna är helt underbara. Krya på dig! :)

Maria sa...

Du gör så mycket fint. Krya på dig!
Maria

Bente sa...

Oh så vackra! Hoppas du blir frisk snart. Krya på dig. Vill också passa på att tacka dig för mönstret på mitered socks ,jag älskade mönstret och den i stickade hälen öppnade en ny sockvärld för mig Tack!!