onsdag 19 februari 2014

Gander

 Mönster; Gander (ravelrylänk) ett gratismönster som jag började på strax före jul och som har legat länge och väntat på lite mer fotovänligt väder. För mig som är lite galen i flerfärgsstickning så var det en sann glädje att sticka Gander, inga konstigheter utan bara att köra på. Jag valde att lägga upp med en tubular cast-on eftersom jag nyss lärt mig den och jag ville ha extrastretchiga resårer. Jag är väldans nöjd med slutresultatet och det är alltid kul att hitta användning för små snuttar av restgarner.

Garn; Alltihop är restgarner och jag vet inte riktigt vad jag har stickat med, men Fabel och Malabrigo sock vet jag iaf. Ja just ja den knallrosa är Drops alpaca för jag hade inget sockgarn i rätt färg.

Stickor; Jag stickade med 2,75 mm som mönstret säger och det passade mig väldigt bra men om du har ett smalt ben och en smal fot så gör du nog bäst i att sticka med 2,5:or.



Inga kommentarer: