fredag 21 februari 2014

Stickor


Som många före mig redan konstaterat är stickning en materialsport. Allt blir så mycket roligare när du har rätt grejer. Vad som är rätt grejer är så klart en smaksak, alla som stickar har sina egna favoriter. Jag gillar strumpstickor (som synes) och nästan uteslutande stickor av trä, jag tycker att metall blir så tungt och klumpigt. Karbonz gillar jag riktigt mycket på grund av lättheten och de glatta spetsarna, bambu gillar jag också riktigt mycket men de har en tendens att bli böjda efter en stunds användning. Jag har ett set fyrkantiga stickor och de är riktiga favoriter, väljer alltid dem om jag ska sticka med 3,5:or.
Några stickor som däremot gjort sitt för alltid hemma hos mig är de här tunga, trista metallstickorna och gamla stenhårda rundstickor. Nej ut med det gamla och in med det nya säger jag! 


Ni som följt mig ett tag vet att jag aldrig stickar med raka stickor utan alltid på rundsticka. Av någon anledning har jag aldrig börjat köpa några utbytbara tippar utan jag har köpt fasta rundstickor, ofta med riktigt lång kabel. Till min stora förvåning har jag dock märkt att jag inte alls har så många stickor som jag borde ha, visst har några favoriter slitits ut och andra har gått sönder men jag inser att jag måste handla på mig ett gäng nya stickor. Ett lyxproblem kanske man kan tycka, fast handen på hjärtat; Visst är det roligare att handla garn? Vilka rundstickor rekommenderar ni? Tipsa gärna. 

1 kommentar:

truongmuunghenhan sa...

Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

Giaonhan247 chuyên dịch vụ vận chuyển hàng đi mỹ cũng như dịch vụ ship hàng mỹ từ dịch vụ nhận mua hộ hàng mỹ từ trang ebay vn cùng với dịch vụ mua hàng amazon về VN uy tín, giá rẻ.