tisdag 4 februari 2014

Surt sa räven

Ni vet känslan när du stickat någonting som du är riktigt jäkla nöjd med, när garnet är något av det vackraste du sett och allt flöt på som en dans. Känslan när det sen visar sig att det du stickat inte passar, den känslan. Så blev det med mina Kai-Mei i handfärgat ull/silke/bambu-garn. Men istället för att försöka repa upp och minska ner dem ( de blev alltså för stora) så tänker jag blocka dem och skicka dem till en stickkompis med större fötter. Slutet gott, allting gott.

5 kommentarer:

heidi sa...

vilken besvikelse att dom inte passade. men det är ju bara att gratulera din vän som får ett par väldigt fina sockar:)

Catja sa...

Jag misstänkte nästan att det skulle bli så. Såg, på Insta när jag kommenterade hos dig, att det var mer än jag som fått stor stl när jag följde mönstret. :( Du får, som du sa, göra någon glad. Mina fick också ny ägare men ska sticka nya för de är ju så vackra.

Vickan-Pickan sa...

Men hur snäll är du? Underbara sockar verkligen!

Manduzana stickar sa...

Jag väntar med spänning :)

emma sa...

..och vips är man tillbaka på känslan riktigt jäkla nöjd :)