lördag 15 februari 2014

Selbu-vantar

 Mönster; Norwegian selbu mittens (ravelrylänk). Jag blev inspirerad av bästa Clara när hon stickade ett par såna här vantar i höstas så när systerdottern tjatade om att hon ville ha ett par vantar med norskt mönster så var valet enkelt. Mönstret finns gratis på ravelry och är ett klassiskt selbumönster med stjärnmönster, kiltumme och en jättefin mönstrad insida. Jag kortade av mönstret några rapporter i toppen för att de skulle passa. Jag borde ha stickat några fler grå ränder på mudden för det vita garnet tog slut lagom till den sista tummens topp.
Vantarna blev superfina och de var så roliga att sticka och mottagaren blev så nöjd att jag inte ens fick vänta på solen och ta bättre bilder.

Garn; Sandnes Smart 1 nystan grått och 1 nystan naturvitt.

Stickor; 3mm, älskar att sticka med 3:or, det går så himla fort!



4 kommentarer:

heidi sa...

wow! så fina dom är!

ylva sa...

Hur fina som helst !

Mikaela sa...

Verkligen fina! Jag har tittat på dom länge redan, kanske det nu är dags att även sticka dom? Älskar färgkombinationen grått-vitt också!

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.