fredag 14 februari 2014

Tonårsrum

Det började förra lördagen, jag fick ett konstigt ryck. I rena ilskan över att trean inte fungerade, dvs jag missade första längdloppet i OS, så började jag  spontanrenovera sonens rum. Eller egentligen är det ingen renovering för allt var ju nästan nytt men jag har full förståelse för att en 17-årig kille inte vill bo i ett rosaprickigt rum hur länge som helst.






Så nu nästan en vecka senare ser det ut så här istället. Jag har gjort allt själv förutom tapeten för den hjälpte pappa mig med och jag är väldans nöjd. Tapeten är jag mest kär i, den kommer från Boråstapeters svenska design kollektion och den är så snygg att hjärtat tar ett skutt. 

6 kommentarer:

Anna sa...

Snyggt!

annasaviga sa...

Älskar den tapeten!

LallaGunilla sa...

Tapeten för tankarna till det fina vimpelmönstret som jag vill minnas att du använde i någon design för en tid sedan.
Jättefint rum du fixat till sonen!

heidi sa...

så fint det blev! tapeterna är jättefina:)

Annika sa...

Oj! Utifrån dina bilder av dig på bloggen hade jag fått för mig att du var lite yngre än mig, kanske 23? Nu fick jag en liten, liten chock. :)
Och rummet blir ju jättefint!

Helena sa...

Haha, jag håller med Annika!:-)
Synd att behöva ta bort den tokfina prickiga tapeten! Men jag kan förstå 17-åringen... Nya tapeten var i alla fall också grymt snygg!