söndag 16 februari 2014

Putin, you can't sit with us

Min OS-stickning blev en regnbåge i riktigt lyxiga restgarner ( de flesta från min fina vän Johanna ) något annat kändes otänkbart. Förresten så känns det rätt otänkbart att ett land som Ryssland får arrangera OS. Men å andra sidan känns det också våldsamt otänkbart att 10 % av Sveriges befolkning skulle rösta på sd om det var val idag. Världen är helt enkelt inte som den ska vara och det är dags att vi gör något åt det. Fram för fler regnbågar och solidaritet i framtiden!

6 kommentarer:

Irene Lundell sa...

Klokt inspel! Det är faktiskt obegripligt att så många röstar på SD, tycker nog tom det är lite mer oroande än Ryssland för de har inte samma demokratitradition som vi har.

Jag jobbar också med regnbågstema då och då, tex i mina vävda disktrasor: http://torasvavstol.blogspot.se/search/label/disktrasor

Har en unge som utmanar mig om regnbågsdiskussioner, det utmanar på riktigt. Hens mod gör mig varm i hjärtat.

frisky frog sa...

Så sant, så sant! Min OS-stickning är också regnbågsfärgad. Din sjal bli superfin! =)

Blenda sa...

Väl talat.

Sjömans-Elin sa...

Vill bara ge tummen upp för inlägget. Du sammanfattade det ganska bra där :)

Helga sa...

Regnbågsstickningar är det bästa!

Fröken Vinthund sa...

Åh vad den blir fin!