onsdag 25 mars 2015

Alla behöver en turban

 Mönster; Det här blev min tredje och sista VM-mössa och här känns det som att jag verkligen hittade rätt. För visst är det så att alla behöver en turban? Den absolut stencoolaste och mest flärdfulla typen av mössa. Jag är galet kär i min.
Hur gjorde jag då? Jo jag stickade en lång remsa i patentstickning (tror att jag la upp 17 maskor) och så vek jag ihop den och sydde efter det här mönstret Turban twist hat (ravelry länk). Det viktiga är att den blir tillräckligt lång för att kunna vikas på det sättet som mönstret beskriver.

Garn; En härva av ljuviga Iloyarn alpacka handspun från Organic knitters i den mellangrå färgen. Det här garnet är som en dröm och dessutom är det producerat på ett både miljö och människovänligt sätt. Gillade det väldigt mycket.

Stickor; 5,5 mm







8 kommentarer:

Heidi sa...

Helläckert!!

Tyg och otyg sa...

Den är mycket snygg! Behöver nog också en.

Unknown sa...

Jättesnygg, och speciellt till den röda sjalen.

miastick sa...

Jag tror jag behöver en turban.

Anonym sa...

Jag tror. nej, jag vet nu att jag behöver en turban, omgående.
Urtjusig juh!!

Tinnan sa...

Åh! En mössa som funkar för oss med lugg! Måste stickas alltså. 😊

Unknown sa...

Jag blir så himla glad över att se dina bilder och din humor.
Och givetvis alla dina urskickliga alster!

Manduzana stickar sa...

Du är så galet snygg i din turban!