måndag 16 mars 2015

Trassel

Mina rundstickor har sedan länge växt ur sina förvaringar och den senaste tiden har situationen blivit ohållbar. De har bara legat som ett ormbo på mitt skrivbord och det om något tar verkligen död på inspirationen. 
Hur kul är det här liksom?
Nej i morse fick jag nog och drog fram symaskinen. Två timmar senare har jag ett jättefodral där alla mina rundstickor får plats, en storlek för varje fack och plats för eventuella nya inköp. 
Hurra och så vidare! Nu kan jag hitta exakt rätt sticka på 30 sekunder, tjoho!

7 kommentarer:

Iréne JB sa...

Härligt! Jag har inte ett riktigt så stort ormbo. Däremot så ligger alla i samma fack. Kanske skulle ta och fixa till ett jag också.

ylva sa...

Åhhhh vad jag önska att min symaskin var så där lätt att ta fram , jag har den ganska nära i en garderob men attans va det är "svårt " att ta fram den :) du inspirerar man vet aldrig .......

Annie sa...

Snyggt! Jag har alltid tyckt att de där rundstickorna är väldigt svåra att förvara så jag är imponerad av din lösning:)

emma sa...

Snyggt och smart!
Själv har jag mina fasta rundstickor i en glasskål. Snyggt men knappast smart, tar man en får man tre på köpet.

Anonym sa...

Jättesnyggt och ser väldigt praktiskt ut!
Har själv funderat en hel del på förvaring av stickor på senaste tiden men inte kommit till skott ännu.
Hälsningar Fröken Slöjd

Smycka sa...

Jättesnyggt fodral! *tummen upp*

MJsson sa...

Oaow !! Inte illa hörru du, bara sådär gjorde du ett fodral =) I'm impressed ;)