söndag 8 mars 2015

VM-mössa nr 2

 Mönster; Nästa mössa ut i skid-VM KAL:en är ett eget påhitt. Jag la upp ett gäng med maskor, stickade några förkortade varv så att mössan blir lägre bak i nacken. Sen formade jag någon form av öronlappar genom att göra minskningar på båda sidorna. (Syns tydligt på bild nummer två.) För att den inte skulle påminna för mycket om någon slags nattmössa från medeltiden la jag till lite häng och en knopp upptill. Mössan är väldigt tunn och finstickad och det gillar jag och modellen är så där lite lagom knäpp för att passa mig men jag är ändå inte helt kär i den av någon anledning. Fast jag tror att den kommer att bli flitigt använd på hundpromenaderna hur som, för den är himla skön.

Garn; Inte riktigt ett nystan Sandnes Alpakka/Silke i färgen Cox.
Supermysigt garn som jag gärna stickar med igen. Ja och så lite Alice från Juno fibre arts till uppläggningen.

Syickor; 2,25 mm till den lilla resåren och 2,5 mm till resten.



1 kommentar:

Heidi sa...

Den var inte dum:)