fredag 13 mars 2015

Sy, sy, sy

Jag har börjat sy lite så smått igen och det är verkligen så roligt. Det var tokigt länge sen jag sydde kläder och nu mjukstartar jag med lite bebisbrallor och bodys. 
Jag har mest använt mig av återbruk. Jag har nämligen en hel hög med Gudrun Sjöden kläder i trikå av hög kvalité som fått någon fläck eller nåt hål när de tvättats ihop med vassa dragkedjor. Nu omvandlas de istället till färgglada barnkläder. 
Fast uggletyget köpte jag nytt och muddväven. Tänker att jag ska bygga upp en liten stash av tyg så att jag kan sy när andan faller på. De två mönstren jag använt hittills kommer från Stoff och Stil.
Och titta så fint de passar det lilla fadderbarnet! 

3 kommentarer:

Heidi sa...

så fint det blir!!

Anonym sa...

Vad duktig du är!

Sarah i Boston

Teresa sa...

Impad av alla er som klarar att sy i trikå! Själv vågar j ag inte ens testa,
Och älskar att du återanvänder tyg, så bra!