onsdag 4 maj 2011

Ett tips

Det har varit lite segt så här efter påsklov och Valborgsmässoafton och så där. Två mornar i rad har vi dessutom haft frost. Inget för en gök med sommarlovskänslor. Därför har jag försökt vara lite extra fin när jag har gått till jobbet, bara för att pigga upp mig lite. Som grädde på moset har jag dessutom tagit spexiga foton varje morgon för att dokumentera det hela. Ganska barnsligt men väldigt kul. Prova själv vettja!


Annars så stickar jag inte så mycket men kvistlackar desto mer, snart snart har vi en toalett nere igen och ett tu tre kanske vi har ett riktigt sovrum också!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Tyckte pippi-vantarna var superfina tidigare i veckan, men blev lite avskräckt av storleken large...Men nu när jag ser dem på denna bilden, VILL HA!! Fast de som du har ser nästan lila ut. Är det två olika par?
Hur stora blir de? Jag har rätt små händer../ Undrar Cecilia

myzpyz sa...

vet du en sak - jag gillar dig :)
jag har juh aldrig haft förmånen att träffa dig IRL men jag hoppas att det kommer hända!
kramar i massor från knazMyz

Ulrika sa...

Jag brukar ställa mig framför en spegel och göra knasiga grimaser, det slutar alltid med att jag gapflabbar.
Dels för att jag är löjlig och dels för att jag ser så löjlig ut. :-D

KRAM på dig!

Dödergök sa...

Cecilia! Hej vad kul att du gillar mina Pippi-vantar. Det är samma par på bilderna, det är svårt att fota blått tycker jag, de är väldigt mörkblå i verkligheten. Om du har små händer föreslår jag att du lägger upp 36 maskor istället och ökar bara så att det blir 11 maskor i tumkilen.Prova och se hur det funkar för dig.

myzpyz! :) Å tack! :)


Ulrika! Där ser du att det funkar! :) Och utan att vara ytlig så är det faktiskt mycket lättare tat vara pigg och glad när man ser bra ut.

Anonym sa...

Tack så mycket! Testar med 36.
Kram/ Cecilia

Signe sa...

Tack för din sköna blogg, den är min klara favorit :) Dina ord och bilder gör mig alltid så glad och inspirerad. Fortsätt att vara såhär! Önskar dig allt gott.
/Signe