lördag 28 maj 2011

Swallowtail shawl















Mönster; Swallowtail shawl ett fin fint mönster som de flesta säkert känner igen. Jag stickade den här sjalen samtidigt som jag packade och flyttade och sen när den var klar så hade jag ingen plats att blocka den så därför tog det hela lite tid. Eftersom det var så längesen så kommer jag inte ihåg hur jag stickade den men jag minns att jag avvek från mönstret på något sätt, jag tror att min är större än orginalet och sen är det någon vajsing med spetskanten men det blev ju bra och syns inte så det gör inte så mycket att jag inte minns. Sjalen är mycket stor och mjuk och lagomt somrig och passar fina gravida syster perfekt.


Garn; Hummm jag minns inte vad garnet heter men det är köpt från sannsticks.se och det är en blandning av silke och kashmir och det finns inte att köpa längre, iaf inte hos sannsticks. Det är supermjukt och har ett vackert lite tungt fall och nyansen är riktigt ljust grå (ofärgad tror jag). Det gick åt nästan 150 g.


Stickor; 3,5 mm Addi lace















10 kommentarer:

disa sa...

Underbart fin!! Systra din passar jätte bra i den med. Har hon fått den i present av dig?

Dödergök sa...

disa! Tack! Ja det blev en present till systern, hon passar så bra i den.

Rät&Avig sa...

Jättefin!
Måste testa det mönstret nån gång. Ser att det är många som stickat den.
/Ann-Britt

disa sa...

Förstår att hon blev jätte glad! Fint börjar det bli i ert hus med, glömde skriva det i ett tidigare inlägg. Förstår att du njuter av växthus och tomt mm. =)

Otaliga projekt sa...

Mycket fin sjal. Du är så duktig både med stickning och renovering och trädgårdsjobb. Mycket inspirerande. Jag tycker att jag gasar och håller igång, men t o m jag imponeras av din energi.
Ha en riktigt skön helg.
Sarah

Sandra sa...

Jättesnygg sjal! Vet du om mönstret finns på svenska någonstans?

Janette Millbom sa...

Ser så härlig ut!!

Dödergök sa...

Tack för alla kommentarer! Jag blir så glad av att läsa dem!

Sandra! Jag tror inte att mönstret finns på svenska, har aldrig sett någon översättning iaf.

Sanna T Sköld sa...

Så härlig sjalen är. Jag kan känna hur mjuk den är. Silke kashmir garnet var ett underbart garn som jag köpte som ett litet parti. Tror inte det finns någon annanstans heller.

Manduzana stickar sa...

Vilka fina bilder på din syster! Och sjalen också, såklart :)