söndag 8 maj 2011

WIP:s

Av Ulrikas rester har jag redan börjat på en strumpa till mannen. Kombinationen av grått och rosa får mig alltid att tänka på min morfar.

Flera har undrat vad det är för garn i mina randiga strumpor. Det lila och det orange-färgade är handfärgat sockgarn från sannsticks.se och det mångfärgade är Lornas Laces Shepherd sock i färgen Bittersweet.




Den här vanten får nog blir liggande ett tag, förhoppningsvis slipper vi vantväder ett tag och jag vet att min sug att sticka vantar brukar kulminera under sommaren. Då ska jag nog försöka skriva ett mönster också för jag är lite småkär i den här vanten.





Karins halvvantar däremot ska jag försöka få klara så snart som möjligt, i ärlighetens namn var det nämligen en skittråkig stickning och då är det bäst att smida medans järnet är hett.






5 kommentarer:

Ellinor sa...

Så mycket fint! Det rosa garnet i halvvantarna, får man fråga vad det är för sort?

Dödergök sa...

Myran! Tack! :) Det rosa enfärgade i halvvantarna är Kampes z-tvinnade handfärgat från sannsticks.se.

Lillemor i Hummelsta sa...

Vad fint det blir!! Vet du vilket garn det grå/rosa "morfarsgarnet" är? Det gillade jag.

StickLena =KnitLena sa...

Tack för de fina bilderna! Min kamera har "dött" och jag inväntar ny "lön" från försäkringskassan för att se om jag har råd att köpa ny kamera eller ej. Så är det att vara sjukpensionär och när ersättning är grundad på studiemedel!!

MalinJohanna sa...

Ser fram emot mönster på den prickiga vanten! Den är väldigt fin.