lördag 21 maj 2011

Fy sjutton vad jag är bra!

Tack för era kommentarer kanske var det precis det jag behövde, det och att skriva av mig lite, för fy tusan vad jag har jobbat idag. Toaletten är färdigmålad, nu fattas bara tak och golvlister och det ska pappa hjälpa mig med i veckan. Jag tänker mig lite utedass goes finlir här inne och det kommer att bli så fint. I det här prånget eller vad man ska kalla det ska toastolen stå och ovanför den blir det en liten hylla. Golvet är svart och vitt rutigt och det är vitt kakel vid tvättstället.

Av bara farten kvistlackade jag klart inne i klädkammaren också.



Och så kvistalckade jag lite till i sovrumstaket, kvistlackning är verkligen bajstråkigt men nödvändigt.






Efter lite god mat som mamma var hit med och en liten skogspromenad passade jag på och grundmålade inne i klädkammaren också, alla väggar och en bit av taket. Här inne kommer det att bli alla Lantlivsläsares våta dröm. Allt blir vitt förutom de båda kortsidsväggarna .







De ska tapetseras i den här ljuvligt skitsnygga tapeten, jag kommer att vilja bo där inne! Nu tror jag att jag bara ska njuta resten av dagen, fixa lite i växthuset, klappa hundarna, sticka ett par varv och dricka ett glas vin, för fy sjutton vad jag är bra!








11 kommentarer:

Maritas Maskor sa...

Åh vad du har varit duktig Göken!
Det vore nog konstigt om man inte tappade både sugen och farten ibland när man håller på med såna där mastodontprojekt som ni gör.
Det blir superjättefint! Tapeten är så galet fin! Och prickig som är det finaste mönstret!!
Ha en jättebra helg och sticka du några varv också. Det mår man så bra av =)

Tvärslå sa...

Superbäst har du varit :)
O ja kvistlackning är inge skoj men ta mej tusan det viktigaste för fy hur det annrs blir.
Grattis till ett himla bra jobb :)

Manduzana stickar sa...

Det är inte klokt vad du har legat i! :)

Krickelina sa...

Jajamen ;)

Otaliga projekt sa...

Nu har du varit duktig. Unna dig något gott och klappa dig själv på axeln. Och ursäkta mitt språk nu: men helvete vad du måste haft att göra med kvistlacken. Helt galet!
Sarah

Lillemor i Hummelsta sa...

kommer att vilja gråta över hur fint det blir, vill gråta över mitt hem också, men av andra orsaker.

Denice sa...

Ojoj... Superkrafter??? Egentligen hamnade jag här, eftersom jag i TokTovas länklista såg att våra senaste inlägg låg precis bredvid varandra, med samma rubrik i princip (fast jag skrev "åh vad jag är bra"). Vad härligt det är att vara nöjd! Tapeten var superfin föresten, ska ha liknande i åtanke till sonens rum. Än så länge är alla rum hos oss vita, men det finns planer på förändring ;-)

Hanna sa...

Åh så fint de blir och kommer bli :D min fantasi skenar iväg när jag ser dina bilder och hör planerna :)

Liisa sa...

:D

Dödergök sa...

Tack för alla fina peppande kommentarer! Ni är bäst!

Anonym sa...

Lantliv kan slänga sig i väggen!
Hos dig finns värme och omtanke, det som skapar ett HEM, inte bara en yta att visa upp!