måndag 16 maj 2011

Sovrum

De senaste veckorna har bygget flyttat upp på övervåningen. Det här ska bli vårt sovrum och det kommer att bli så sjukt bra. På den här bilden är taket insatt, samma smala pärlspont som vi har nere i köket. Det ska bli vitt och golvet ska bli ljus ljus grått.


Till vänster har köksspisen suttit (det här rummet har varit ett kök för länge sen) om något år eller så får det gärna stå en rund enkel vit kakelugn där istället.


Här har det hänt grejer, väggarna är gipsade och hålet in till den blivande klädkammaren är upptaget i väggen. Å vad jag längtar efter att få ordning på våra kläder, inga mer ikea-kassar med strumpor på golvet!






Sen var det det här med tapet. Vi tog hem två förslag, den här är super jätte ljuvlig men den blir kanske för mycket.







Den här blir det nog istället, lite diskretare men också väldigt vacker. Eller vad tycker ni?








28 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka vackra tapeter!!!
Kommer att bli ett underbart rum.
Lycka till med fortsatt renovering.
Astrid Lindow.

Kerstin sa...

Sista alternativet på tapet tycker jag ser underbart ut. Lycka till med renoveringen

Otaliga projekt sa...

Nu känner jag mig lite motvalls; men det första alternativet var enastående. Men det är ju inte jag ska bo i detta fantastiska hem. Jag följer renoveringen med spänning, jag har sagt detta förut, men du har en så säker smak. Bra gjort. Tack för att du orkar att dela med dig.
Sarah

Sytt o sånt sa...

Den sista blir nog himla fin tror jag för rummet verkar inte va så stort eller har så hög takhöjd. Ni har ett väldigt fint och personligt hem.

Veronica sa...

Åh fina tapeter båda två, men den översta skulle nog jag valt. Men det är bara för större mönster inte blir lika rörigt när det kommer upp på en hel vägg som små blir.

Anonym sa...

hej!
Jag hade också valt den översta. Den är jättefin.Men jag hade gjort en fondvägg. Eller kanske 2 väggar. Hade en liknande tapet som den andra i mitt sovrum men jag höll på att bli tokig över vilka gardiner som passade och när man ska julpynta mm. Nu har jag tapetserat över med nougatbrunt.
Kram/ cecilia

Clara sa...

Ert hus har verkligen potential! Åh, kan verkligen se framför mig hur fint det kommer bli med blommiga tapeter, hemvävda saker och vit kakelugn.

Jag tycker båda tapeterna är jättefina, men den nedre är snäppet finare enligt mig. Och jag tycker hela rummet! Det känns som att de är lätta att matcha med det mesta i er inredning, i alla fall av det man ser på bloggen :)

Carolina sa...

Visst är det underbart när uppbyggnaden börjar i renoveringsträsket :)

Tapet 1 var min favorit

Maria sa...

Åhhh, absolut den övre tapeten! Den var superfin. Ni kommer att få ett jättemysig sovrum.

Ellinor sa...

Jag skulle välja den övre, så vacker!

frisky frog sa...

Jag hade definitivt valt den översta. Den är ljuvlig!!

Anna sa...

oj svårt tapetval, men vilken som kommer bli jättefin hos er!

Susilull sa...

Jag hade valt den översta. Visst kan man tycka vid första anblicken att den är "mycket" pga av sina stora blommor. Men intrycket är ändå lugnare än den nedersta som har fler "slingrigheter". Kanske en blommig vägg och resten enfärgat?
Oavsett vad ni väljer hoppas jag blir ni nöjda, och jag förstår hur skönt det måste vara att få "ordning på torpet"! Lycka till!

Eijva sa...

Åhh...jag hade helt klart valt passionsblomman ;)

Dödergök sa...

Tack för alla snälla kommenater om vårt hus och vår renovering! Det känns så bra att det händer någonting och att jag har kan dela med mig av det.

Tapetvalet är väldigt svårt, egentligen tycker jag bäst om den första storblommiga men det lutar åt den småblommiga. Livet är fullt av mariga val! :)

Anonym sa...

Hejsan!!
Tack för en fin blogg med fantastiska ideer.

Jag älskar den första tapeten... så vacker!! Kanske som fondvägg...

Anonym sa...

Om jag själv ödmjukt får anföra en åsikt så är det den första med stora blommor, men när båda tapeterna bevisligen är så omtyckta blir ingen av dem fel. Bägge verkar passa fint in i omgivningen.
Allt gott önskar Mia

Iréne JB sa...

Kan inte låta bli att lägga mej i tapetvalet jag också :) Den första, men kanske inte i hela rummet utan på två eller tre väggar. Eller en hel och två halva, eller mitt bakom sängen som fond (inte hela väggen utan bara lite drygt en sängbredd). Resten skulle få en enfärgad matchande tapet.

Men det är ju inte jag som ska bo där :) Ska bli kul att se resultatet oavsett vad ni väljer.

Emmas dagar sa...

Så fint och bra det blir. Jag gillar den första tapeten, men det är NI som ska tycka och gilla och bo i det! :-)

Anonym sa...

Jag tycker den första. Pågrund av att det ger mer en färgklick. Den andra ser man inte riktigt vad det är.Men vad brukar man säga: smaken är som baken delad.

Manduzana stickar sa...

Oj, jag läste barnkammare istället för klädkammare först, haha :)
Jag gillar den tapeten med stora blommor!

Camilla sa...

STORblommigt

Anonym sa...

Oh vad fint det kommer att bli. Jag röstar på den översta. Läckert med stora blommor.

Titti

Anonym sa...

Diskret är väl inte riktigt din grej ;o) så jag röstar på storblommigt! // En trogen bloggföljerska =o)

Dödergök sa...

Ni har så himla rätt! Självklart blir det den storblommiga som ju faktiskt var min favorit från början, nu har även mannen insett hur vacker den är. Nu ska vi bara bestämma oss för hur många väggar den ska vara på. Känns ovärt att ha värsting dyr och fin tapet bakom sängen så någon form av annan tapet måste också till.

Anonym sa...

Hej igen!
Jaa, välj den. Det kommer bli såå fint! Ser framemot att få se det tapetserade rummet. kram/ cecilia

Annika sa...

Kul att se er renovering! Den översta tapeten är verkligen vacker!

Anonym sa...

Storblommigt, lätt!!
/dennisa