söndag 22 maj 2011

Ingen vilodag

Jag fortsätter med min redovisning av utfört arbete, det känns skönt på något vis, det sorterar tankarna. Taket i klädkammaren är nu grundmålat och alla väggarna är målade en runda till. Om jag har räknat rätt så behövs det två strykningar till i taket och en till på väggarna ja och så har vi ju golvet som ska slipas lite lätt, kvistlackas och så målas minst tre varv. Sen återstår lite list och foder fix och så tapetsering. Om jag har en okej vecka på jobbet borde jag få till det under veckan.

Det fattas en renoveringsgips på väggen med fönstret också men det fixar pappa. Det kommer att bli jättebra när det är klart. Ska bestämma oss för vilken garderobslösning vi ska ha också. Jag tror att det blir en kombination av fasta hyllor och trådbackar och kanske någon byrå också om vi hittar någon bra. Det ska bli så skönt att få ordning på alla kläder och lakan och vintermössor och Gud vet vad. Det är min målbild iaf. Jag har hört att det är viktigt med sånt.




Det kom en sötnos och hälsade på inne i skrubben idag, Embla är lite av en dåldis både på bloggen och i verkligheten så man får verkligen passa på att gosa när hon själv vill.






Sticklusten och inspirationen har återvänt också, jag har påbörjat inte mindre än tre projekt sen igår om det sen resulterar i tre färdiga plagg det får framtiden utvisa men den här sjalen får jag en bra känsla av. Dödergök hjärta restgarner ni vet.





4 kommentarer:

metamorphosis sa...

DU, Målbilder är räddningen för både arbetsmoral som livsande när man bor i renoveringsprojekt ute på landet!!!

Sju sorters garn sa...

Fint med randig sjal.

Rät&Avig sa...

Åhhh vad du är effektiv! Det blir sååå fint...både i huset och din nya sjal!
Visst är det härligt att göra slut på restgarner...man känner sig extra duktig!
Spännande att få se den färdig.

/Ann-Britt

Anonym sa...

Tips är att beställa hem lite cedertäbitar samt cederträolja att droppa på bitarna och lägga vid vintermössorna så det inte blir malangripna, man vet aldrig i gamla hus. vad fint det blir <3