lördag 10 december 2011

Äntligen

Idag har det varit en sån där bra dag, en dag när jag har hunnit. Äntligen hänger det nu små glasburkar i körsbärsträdet som ska få sprida stämningsfullt ljus under mörka vinterkvällar. Äntligen sitter sjärnorna uppe där de ska i matrummet och äntligen doftar hela köket av saffransbröd. Och kanske mest äntligen av allt, äntligen har jag börjat måla i hallen igen. Dessutom har jag hunnit hälsa på hos mamma och pappa och spelat alfapet med lillebror. Så himla mysigt!



















4 kommentarer:

Maja sa...

Så fint ni kommer att få det när allt är klart. Tills vidare får ni njuta av lyktor i träden!
Underbart!!!
Kram

Manduzana stickar sa...

Åh. Jag önskar att jag hade en snöfylld trädgård att hänga lyktor i.

Lillemor i Hummelsta sa...

Åh ni har snö, vad mysigt det ser ut. Här har farbror slask parkerat sig på långtidsparkeringen verkar det som. Längtar efter massor av pyssel och pynttid, men jobbar som vanligt nästan dygnet runt, veckan runt. Till råga på allt så är julledigheten superkort. Men 2012 DÅ blir det julledigt!! :)

Dödergök sa...

Maja! Tack! Jo jag tror också det, men det kommer nästan att kännas underligt när allt är klart. fast man blir aldrig riktigt klar med ett hus.

Manduzana stickar! Jo det är rätt mysigt, ska bara få till en snöfri/regnfri kväll så att jag kan tända dem utan att de slocknar. :)

Lillemor i Hummelsta! Ja vi hade iaf snö, just nu regnar den bort utanför fönstret. Trist.