söndag 11 december 2011

Hallen

Tänk att jag kan bli så lycklig över en lyxig lättmålad pensel och en lättflytande färg. Kanske betyder det att jag har tagit mig ur min renoverings-svacka? Det är fint iaf att se att det händer något. Bort med äcklig lort bakom elementet, bort med vidrig flammig röd färg, bort med en miljon spikhål i panelen.

Första varvet färdigfärg är målat och jag är så nöjd med den här ljusa mjuka grå kulören. Golvet ska bli något mörkare grått och upptill blir det Josef Franks "Eldblomma" iaf på de väggar den räcker till, jag misstänker att vi har köpt en rulle för lite. Fast det löser sig. Just nu känns det som att jag har lite flyt nämligen.



5 kommentarer:

Maja sa...

Gillar din trygghet att det löser sig med tapeten!
Tror det kommer sig av att du vet hur man fixar snygga strumpor med restgarn;-)
Kram

Carolina sa...

Härligt med flyt! Det kommer bli jättefint när det är klart. Jag är också väldigt förtjust i eldblomma :)

metamorphosis sa...

Det är skönt när det där flytet infinner sig! Bara att glida med och njuta av medvinden så mycket det går!

Anonym sa...

Hej!
Inte vill jag komma här och vara neggo inte... Men är du säker på att det finns en rulle till från samma tillverkningsomgång? Har hört att tapeter KAN skilja sig lite lite i färgerna nämligen. Och en Josef Frank vill man ju inte ska bli fel ;)

Dödergök sa...

Maja! Haha så kan det nog vara! Nej men skämt och sidor har vi hållt på så länge med den här renoveringen nu att jag orkar inte få panik. Räcker inte tapeten målar jag någon vägg istället.

Carolina! Tack så mycket, det tror jag också!

metamorphosis! Ja precis vad jag gör nu, har haft det motigt hela hösten så nu surfar jag på renoveringsflytet så länge det håller i sig.

anonym! Nej jag tror att det kan bli knepigt att hitta tapeten i samma färgbad, särskillt som de slutat att sälja den men jag löser det medatt måla en vägg istället om tapeten inte räcker.