torsdag 8 december 2011

Vardagspoesi

Den här hösten när dagar bara lades till veckor och plötsligt var det vinter och jag vet inte hur det gick till. Så mycket som aldrig blir gjort så mycket som läggs på hög till senare. Trött och vilsen dricker jag kopp efter kopp med te och längtar efter jullov. Men jag sydde iaf gardiner till matrummet och hyacinter är bland det bästa jag vet.

Önskar bara att jag hade hunnit plocka mossa innan snön kom för att dölja den där fula plastkrukan.




Försöker skratta åt eländet och njuta av små fina stunder i vardagen. Rådjur i trädgården som mumsar äpplen och en lurvig liten katt som kurar ihop sig bredvid i soffan.




12 kommentarer:

Tyg och otyg sa...

Ja, visst är det typiskt? Så länge som det ändå dröjde innan det kom snö... Själv hade jag tur och fick mossa av min mamma, annars hade jag varit utan också. Men det går ju bra att avlägsna den fula plastkrukan ändå, för all del. :)

Anna-Maria sa...

Fint ni har det! Tips - gå och köp lite mossa i blomsteraffären - köpte ett stort stycke och täckte min utekruka med för 60kr, ca 50x50 cm. Blev en fin grön bulle som snart ska få tomtebesök. :)

Maritas Maskor sa...

Gardinerna ser så fina ut. Prickar är bäst!
Jag tror att det är precis som du skriver, att man måste fokusera på det fina och det man faktiskt har istället för motsatsen, även fast man gärna gör tvärsom. Det är rätt lustigt faktiskt...
Ha en väldigt härlig tredje adventshelg! och gräv lite under snön, så hittar du säkert lite fin mossa till din hyacint :)

Anonym sa...

Åh mössan är fortfarande så där himla fin. Måste sticka mig en snart nu.

Kerstin sa...

Har du ingen grå eller vit ull du kan lägga över istället för mossa. Tror det kan bli snyggt :)

U9 sa...

Så koselig med nye gardiner. Kanskje noen einerkvaster kan skjule plastpotta. (Einer = brisk på svensk? Junipherus på latin iaf)
God helg

Unknown sa...

Du har ju renoverat hus hela hösten...inte undra på att du inte hunnit nåt annat! Och huset har blivit sååå fint! Jag skulle kunna tänka mig att flytta in ;-)

Maja sa...

Du är verkligen poetisk!
Har också dragit på att hämta grönt från skogen, men det får gå.
Köp lite mossa till adventsstakarna som affärerna.
Här går minuterna till timmar och soffan drar ner mig!
Kram

Anonym sa...

Vilken underbar Blogg jag följer den och blir alltid glad.

Den fina ljusstaken i virad ståltråd skulle jag vilja få tag på.

Snart är det jullov härda ut!!

Mella sa...

lägg ull runt blomman - vill du ha färg färga med Kool-Aid Mella

Susilull sa...

Tänk på allt ni HAR gjort i höst, allt fint ni fått till i huset! Glöm det som inte blev gjort. Tankar, planer och tiden går liksom aldrig riktigt ihop.

Ha en skön helg!

P.s
En vis äldre man sa till mig en gång;
Ta den planerade tiden x 3 - så lång tid tar det att få vissa saker gjorda, och det stämmer faktiskt för det mesta!

Anna - stickande trädgårdsmästare sa...

Så fint med ljushållaren i krukan!