tisdag 20 december 2011

Inspira cowl

Mönster; Inspira cowl av celerystalk. (Ravelry länk)Så himla görsnygg cowl att man baxnar lite. Jag vet att den inte stämmer in med min vanliga smak men vissa saker är helt enkelt inte en smaksak. Jag stickade den här den där misserabla veckan då jag var jättesjuk och den har blivit liggande bara pga brist på energi och brist på fint fotoväder. Jag har använt den en del redan på jobbet och den är så mjuk och mysig och ganska lätt och passar utmärkt som axelvärmare. Kul att sticka var den också. Tummen upp med andra ord.

Garn; Bara garn jag hade hemma och faktiskt bara garn jag fått i present från fina bloggläsare. det enfärgade bruna är Rowan felted tweed som blev helt otroligt mjukt och gossigt efter tvätt. Det mångfärgade längst ner är ett underligt Norogarn Blossom heter det och innehåller alla möjliga märkliga och lyxiga fibrer men mestadels har jag använt Drops delight som kontrastfärg. Kanonsnyggt tillsammans om än inte mina vanliga färgval.

Stickor; 4 mm rundsticka









































13 kommentarer:

Maja sa...

Så läckert!!!
Stor kram

Iréne JB sa...

Verkligen skitsnygg. Inspira står definitivt på min att göra lista.

Manduzana stickar sa...

Du är helt galet snygg! Jag älskar ditt hår :)
Inspiran är också riktigt snygg med alla fina färger!

maria carlander sa...

Cooling! Du är sjukt tuff-snygg.

Majstess sa...

Superfin!!!

Susilull sa...

Gööörsnygg!!

Sandra sa...

Skitsnygg rent ut sagt!
Hur många nystan gick det åt av Rowan garnet?

Hanna sa...

Men jäklar va snygg du är i rött läppstift människa!
Och inspiran är grym! Vill oxå göra den men får verkligen inte fram mönstret, har inte gett upp än :)
Kram på dej och God Jul :)

PippisRainbow sa...

Aaaah vilken ursnygg gök!!! :-)

Otaliga projekt sa...

Rött läppstift på dig - is da shit!

MinaStickor sa...

Jättesnygg! Älskar färgerna :)

Dödergök sa...

Tack så mycket för alla jättefina kommentarer! Jag tackar och bockar och blir glad i magen. Tack! :)

metamorphosis sa...

Den ser verkligen otroligt skön ut att ha på sig!