fredag 24 juli 2015

Anna till Per

 Mönster; Mitt eget Anna (klicka på länken så kommer du till mönstret på ravelry) med lite förenklade bårder eftersom jag stickade i restgarner den här gången.
Ofta när jag har kommit så långt att jag publicerat ett mönster är jag lite trött på det, efter alla teststickningar och mönsterskrivande och omskrivande och omstickande är jag ganska mätt på mitt eget påhitt, men så är det absolut inte med Anna. Känns som om jag skulle kunna sticka tre par till minst i olika färger.
Det här paret är till min man och jag tycker att det är ett ypperligt exempel på ett mönster som är helt unisex och beroende på om man är pråligt lagd eller mer sober så kan man göra mönstret till sitt eget.

Garn; Massor av rester helt enkelt i gula, gröna, blå och grå toner. Otippat fin färgkombination faktiskt. När jag gjorde mönstret tänkte jag på restgarner och man skulle till och med kunna ha olika färger på varje mönstret band om man vill, skulle bli superfint mot vit eller ljusgrå botten. Måste nog sticka ett par regnbågs-Anna också innan jag är mätt på det här mönstret.

Stickor; Som alltid 2,25 mm strumpstickor när jag stickar strumpor.
 Det är jätteroligt att så många köpt mönstret och stickar mina Anna, glöm inte att lägga upp dina strumpor på ravelry sen för det är verkligen jätteroligt att se vad ni stickar och vilka färger ni väljer.



Inga kommentarer: