onsdag 8 juli 2015

Nyspunnet

 Det blev ingen organiserad Tour de Fleece medverkan i år heller men jag har ändå tänkt spinna lite mer än vanligt i Juli. Bara för att det är roligt. Jag har ännu inte fastnat för nån spinnrock (jag har provat tre olika) så det är slända som gäller för mig, får inte till känslan med spinnrock men jag tror att det kanske beror på att jag inte hittat rätt rock. Just nu har jag i vilket fall som helst inte råd med att köpa någon spinnrock och jag gillar att spinna på slända så det är ingen panik med att hitta den rätta spinnrocken.

 Igår spann jag en liten batt från Manduzana, handfärgad och kardad på ett sätt så att alla färger blandas med varann och garnet blir otroligt vackert melerat. Det här var bara 30 gram men alldeles perfekt att provspinna, fibrerna är en blandning av Southdown, Shetland och Corriedale och garnet blev stunsigt och fint. Kanske att det här får bli mönsterfärgen i ett par flerfärgsstickade vantar eller kanten på en sjal.

Inga kommentarer: