lördag 25 juli 2015

Zauberball-sockor

 Mönster; Mitt favoritmönster för tå-upp strumpor är Fleegle's toe up sock, jag brukar aldrig använda just det maskantal som beskrivs eftersom jag stickar tunnare sockor men hälen är helt genialisk. Den passar alldeles utmärkt till en strumpa där garnet spelar förstafiolen som i de här sockorna.
Jag har någon slags diffus idé om att jag ska sticka ett gäng strumpor till min man så att han kan få allihop samtidigt när han fyller år i slutet av September, det här är det andra paret (Anna var det första) och vi får väl se hur många det blir, förmodligen blir det minst ett par till med den här hälen.

Garn; Ett nystan Crazy Zauberball som legat i garnskåpet i många år, väldigt avslappnande att sticka med självrandande efter all mönsterstickning, bara att köra på.

Stickor; 2,25 mm så klart.


1 kommentar:

Lisbeths Verden sa...

De var virkelig fine !