söndag 19 juli 2015

Luther


 Nu är tiden för skrytiga trädgårdsbuketter i varje hörn, nu gäller det att vråla till sig själv att det är banne mig bara att NJUTA för i tre blink och en allt för lång sovmorgon är sommaren borta igen.
Hittills har det varit dåligt med njutandet från min sida i år, jag har drabbats av Luther som drar mig i örat och väser att det är dags att göra klart någonting nån gång. Mina ögon registrerar allt som är halvfärdigt och jag gör mentala listor på i vilken ordning allt ska göras.
Jag har målat så fingrarna domnar och rensat garderober och klädkammare från allt som inte används.
 Finhyllan har kommit upp i matrummet (hyllplanen ska så klart målas men inte just nu) och där bor keramiken från Ulrika Olsson och den finaste födelsedagspresenten från bästis som fick hjärtat att banka. (Det är den där suddiga lilla gröna till höger men den ska få ett eget inlägg snart.)
 Just för att Luther varit så aktiv och penslarna så ivrigt använda var det extra fint att få besök i början av veckan, få storstäda bort allt byggdamm och dra på sig en klänning istället för målarshorts.
Äta finmat och pussa fadderbebis och prata garn och livet i allmänhet.
 Men det lyckades jag inte ta en enda bild på så ni får ta mig på orden när jag säger att det var finfint.

Inga kommentarer: