torsdag 28 februari 2008

Ibland är det svårt att sätta en rubrik

Jag ska börja med att säga att jag verkligen uppskattar era kommentarer . Jag läser alla mycket noga och försöker att alltid svara på eventuella frågor. Det gör mig varm i hjärtat att så många skrev någonting om mitt merino-inlägg. Ibland känns bloggvärlden lite ytlig, som en klubb för inbördes beundran, men det här bevisar det jag redan visste; att jag har smarta och engagerade bloggläsare! Det har varit spännande att läsa alla era kommentarer och skönt att se att även om åsikterna går isär så kan debatter hållas på en fin och konstruktiv nivå även på internet.
Under våren kommer bloggen att färdas lite mer åt det hållet och jag hoppas att ni vill följa med på vägen. Nu när jag bloggat i lite mer än ett år känns det som att jag blivit lite mer varm i kläderna och jag kan låta bloggen gå åt det håll den vill. Det vill säga åt mitt håll. Det här göken har mycket kvar att gala om än ska ni veta! ;)

Nya kameran är uthämtad, klappad på och på väg att bemästras. Här modellar min garnstudiosjal i kauni lace. Jag upptäckte igår att jag i rena ivern stickat lite för långt men istället för att repa upp freestylar jag tills jag kommer ikapp med rätt maskantal igen. Observanta läsare kan även se att det blev en liten beställning från Garnkorgen, sjalen behövde ju kompleteras med rosa och vitt så var det ju bara.

Imorgon hoppas jag på solsken för då har jag tänkt att fota min "febryary not so baby sweater". Dessutom har jag fotat systern iförd zig-zag-mössa så nu kan ett mönster dyka upp när som hellst... ska bara orka korrläsa först.

Nu lockar solen och hundpromend alldeles för mycket. Kram på er alla!

2 kommentarer:

miastick sa...

Hej!
Tack för dina fina och tänkvärda "merino-inlägg"- jag har tänkt skriva en kommentar men det har inte blivit av bara. Jag blev jätteglad när jag läste det, för du formulerade precis det jag funderat över när debatten drog igång på mailinglistor och bloggar, men som jag inte kunnat formulera. Har missat allt i media den här omgången, men som du skrev så är det ju inte första gången man uppmärksammar de australiensiska merinofåren.
För varje gång vi påminns blir vi kanske lite vaknare i alla fall.
Fortsätt gärna blogga som du vill, det är jätteskönt att läsa inlägg när någon verkligen Tycker något.

Nettan sa...

Åh vad spänd jag är på mönstret. Det ska bli jätteroligt att få sticka den. Ska bara sticka klart mina dominosockar först och det tar ju ett tag.