fredag 22 februari 2008

"Your crappy weekend is your only escape"

Ja ha så var det fredag igen då, inte så spännande kanske när man varit sjuk hela veckan men ändå. Jag har gått långsam långpromenad i solen och det blev jag lite piggare av. Nästa vecka är det sportlov här i Dalarna och det vore ju kul att vara så pass frisk att man orkar sporta lite iaf. Gärna tillsammans med systerdottern och systersonen. Jag har bestämt mig för vilken tröja han ska få , det blir en Debbie Bliss-tröja med fiskbensmönstrat ok. Vännen Å stickade den till sin systerson för ett år sen kanske och den är bara så snygg. Jag har stickat prov idag och jag förälskade mig i hur den gyllengröna muskaten såg ut på mina bokstickor så kanske stickar jag den tom. som det står, på raka stickor och syr ihop den sen. Annars är ju jag drottningen av rundsticka känns det som, det var väldigt länge sen jag stickade en tröja på något annat vis.
Det kliar i fingrarna efter att få sätta igång, men jag ska mäta ungen först så att jag inte gör bort mig vad det gäller storlekarna.

Idag premiär-använder jag min februaritröja, den blev så bra och det är så trist att inte kunna visa den, men jag får hålla mig till tåls helt enkelt.

Tillsvidare stickar jag på mina strumpor, naturligtvis visade det sig att det var roligare att sticka restgarnsstrumpor än raggsockor men jag är snart klar med båda paren, två tår kvar bara.

Jag har drabbats av den stora kärleken, här om dagen fick jag chansen att se några härvor av Regnbågens ekologiska bomull i verkligheten (säljs via Yll o Tyll). Nu drömmer jag heta drömmar om en Clapotis i den röd/orange/gröna färgen. Undrars hur många härvor jag behöver, den behöver ju nödvändigtvis inte vara så bred, mer som en färgklick till en svart klänning tex. Det går ju bra att drömma.

Nu kanske någon undrar vad det här inlägget har med en blöt hund att göra. Inte så mycket mer än att jag har badat Meja idag och då syntes den lila kulmagen tydligt. Om man jämför med den äldre bilden så ser jag iaf stor skillnad. Men sen om det är valpar eller några extra stora bajskorvar det vågar jag inte svära på. Men jag blåhåller tummarna.

Idag spelar Dödergök;
Lykke Li - ja idag igen för den blir bara bättre och bättre, särskillt lyssnar jag på franska räkneord och på I'm good. I'm gone. Lite Björk, lite Stina Nordenstam mycket kärlek.
The Enemy - O Lord början på We'll live and die in these towns ger mig gåshud och hjärtsnörp på riktigt. Jag är så svag för engelsk socialrealism, texter med klump i halsen, unga män med dåliga tänder och glåmig hy. O Lord. (Se rubriken.)

4 kommentarer:

Maria J sa...

Skojar du att man är nyfiken på att se februarikoftan!

Anonym sa...

Du får "Du gör min dag-utmärkelsen" av mig!

"give the award to up to 10 people whose blogs bring you happiness and inspiration and make you feel so happy about blogland! let them know by posting a comment on their blog so that they can pass it on. beware! you may get the award several times!"

Byian sa...

Ja, nu är jag mer än lovligt nyfiken på vuxenvarianten av Baby Sweater. När?
(känn ingen press ;-))

Dödergök sa...

Härmed lovar jag och svär på allt dyrt och heligt att den här bloggen kommer att svämma över av bilder på färdiga objekt så fort kameran är hämtad på posten och betteriet är laddat. :)

Marika h! Jag har redan tackat dig på din blogg men här tackar jag dig en gång till, jag blir väldigt glad och stolt över din utmärkelse1 :)