onsdag 13 februari 2008

Suddiga bilder

Vad sägs om lite suddiga mobilkamera-bilder av pågående projekt? Kaunigarnet kom igår och jag var ju bara tvungen att börja på sjalen, den synns högst upp i bilden. Den är rolig och fint blir det, det återstår att se om det blir mjukare efter blockning.
Det vita fluffiga är min februarikofta. Jag har kommit på hur jag vill ha den nu så det är bara att fortsätta att sticka på ett bra tag till. Det är lite trist att bara sitta och upprepa samma 4 varv om och om igen men jag får bita i det sura äpplet ganska många varv till. Lathet och koftstickning hör inte ihop.
Jag har bjudit min mormor på semlor idag. Det var gott och trevligt, nu ska mannen bjuda mig på schnitzel och mos och ärter. Inte dumt det heller. Vi hörs!

2 kommentarer:

desiree sa...

Kaunigarnet filtar ihop sig när det blir tvättat, så det blir mjukare. Jag använde tvålflingor.

Anonym sa...

Jag sitter med samma sjalmönster som du börjat sticka på...men jag sliter mitt hår...på din ser det ut som du börjat med bladmönstret men så står det inte i mönstret. Jag fattar inte...men det är välbara å börja så kanske det släpper under tiden.. :-)
Det är i alla fall en jättefin sjal...