lördag 9 februari 2008

På stickfronten en hel del nytt

Här händer det grejer i det tysta. Jag har stickat klart februarisockorna (ska bara fixa sidenband till dem) och systerns zig-zag basker är också klar. Av resterna stickar jag nu ett par matchande Mrs Beeton-muddar. Den vita koftan har också växt en bra bit och den ska få vara mitt soff-sälskap i helgen.
Bilder får vi vänta på ett tag. Jag har äntligen lämnat tillbaks systerns kamera och väntar på att köpa en egen i slutet av månaden. Kanske kan jag flirta till mig några bilder på systern iförd basker och muddar någon gång nästa vecka. Jag har skrivit klart mönstret också så det kommer!

Jag har hamnat i skidskyttekoma framför tv:n men nu måste jag skärpa till mig och duscha och äta lunch för sen ska jag iväg och dansa medeltidsdans, helt otippad lördagssysselsättning för en Dödergök eller hur? ;)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hm, jag tycker det låter som en helt underbar sysselsättning jag ;)
Själv är man glad om man ens orkar röra sig inom huset utan att låta som en astmatiker, öhhh... gissa vem som snabbt tröttnar på förkylningar? Just hon ja, :(
Må så gott... värmländskan... kramis, ngn som dock har ett FO färdigt - apsockar... så om jag bara hade stickor kunde jag äntligen börja på något nytt och kul... sockarna hade nog också varit kul OM INTE det hade varit metallstickor och mina händer INTE gillar det, nej...

Unknown sa...

Hej! Vad är skillanden mellan korsuppläggning och skoluppläggning?

Mvh

Eldstickan ;o)

Nettan sa...

Åh vad trevligt att mönstret kommer snart. Är väldigt intresserad att prova att sticka baskern.

Dödergök sa...

bim! Trist att vara sjuk, jag vet hur det känns tro mig!

eldstickan! Jag har ingen aning, egentligen är det nog bara skoluppläggning som jag vet namnet på. Är det här något slags test av något slag? ;)

nettan! Jo mönstret är på väg snart, kul att du gillade min zig-zag basker!

Unknown sa...

Hej! Nja snarare att jag har läst Mrs Beetonmönstret via datorn ingen skrivare hemma just nu ;oP och undrar lite på skillanden i hur man ska lägga upp muddens volang osv? Jag tror att jag gör det svårare än det är?! Dina Mrs Beeton är hur snygga som helst///Eldstickan