söndag 23 september 2007

Så går en helg ifrån vårt liv och kommer aldrig åter

Nej så illa är det faktiskt inte, nog för att helgen har gått fort men jag har fått en hel del gjort och dessutom är det kul att komma tillbaks till jobbet imorrn.

Efter den mycket trevliga fiskmiddagen igår hamnade jag i soffan framför världens vackraste film, Flying daggers, och på något magiskt sätt infann sig inspiration nog till att både göra klart mina karamellsockor OCH min nätkasse! Nätkassen ska bara ha sig ett par handtag sen är den klar, fast den var så tråkig, men praktisk och snygg blev den. Nog kan det tänkas att det blir ett par till vad det lider.

Men nu ska jag ägna min fulla uppmärksamhet åt mannens hemliga födelsedagspresent, han fyller år på fredag men han kommer hem på Onsdag kväll så det blir till att sticka fort fall jag ska vara hemlig.

Kul att ni gillade min rönnbärskrona från förra inlägget. Tyvär har jag inga bättre bilder på den för tillfället eftersom jag inte har någon kamera, men jag kan beskriva hur jag har gjort den senare i veckan. Just den här kronan gjorde jag förra året men jag tycker att den pryder sin plats fortfarande, dessutom är det urdåligt med rönnbär i år. Jag har varit och letat idag men jag hittade inte ett enda.

Nej nu är det sängen som gäller för den här bildvikarien, imorgon ska jag tvinga dem att göra hösts-stilleben.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, beskriv hur du har gjort, för jag vill göra en, den är ju jättesnygg!

Du, jag ska börja att lära mig sticka snart. Har du tips på nått lätt, men det måste vara ngt som jag kommer att kunna använda till nått, annars ids jag inte göra det. Nått lätt, fint och användbart!