fredag 20 april 2007

Listor

Av rena farten färgade jag lite garn till min hemlis igår. Paketet kommer att packas och skickas nästa vecka, jag hoppas att hon blir glad.
Jag gjorde klart fluffkofta nr2 och levererade den till en mycket nöjd mamma igår också, jag tänkte att jag skulle utvärdera fluffkofteprojektet och dela med mig av lite tankar kring Garnstudiosmönster när jag har en bild att visa upp på kofta nr2.

Idag är det bomullströja som gäller, känner mig inspirerad och motiverad till att försöka göra klart den så att jag kan börja på något nytt. Just nu surrar många idéer runt inne i huvudet.

Saker som surrar

  • En långärmad tunn figurformad mohairtröja, stickad på lite tunnare stickor. Kanske en olivgrön i någon slags baraxlad modell med raglanärm.
  • Jag blev så galet sugen när jag läste om och såg bild på en liten bolero stickad uppefrån och ner i Ilsefins blogg här om dagen. Jag måste helt enkelt prova. Kanske i något tjockt löst spunnet bomullsgarn. Isglass-färg ska det vara på den iaf, piggelingrön eller krispgt gul kanske eller giftigt hallonrosa...
  • Någonting i grönt silke. Vad som hellst nästan. Jag vet bara att jag måste inom en snar framtid sticka någonting i äppelgrönt silke, jag är övertygad om att det skulle vara bra för själen.
  • En svart figurstickad tunn kofta med puffärm och kanske ett litet hål eller pärlmönster.

När jag ändå håller på och listar mig bjuder jag på en dagens playlist full med vårkänslor och lite vemod...

Joy Division She's lost control

Håkan Hellström Kom igen Lena!

Jamie T Calm down dearest

Shout Out Louds Streams of Whiskey

Morrissey Every day is like Sunday

2 kommentarer:

Agata sa...

Färgar garn! Du verkar inte vara så dålig hemlig vän du heller! Hur gör du?

Dödergök sa...

Agata!
Det låter märkvärdigare än det är, jag hade två härvor Morjärvsgarn hemma som jag färgat i ett blaskigt efterbad av krapprot tidigare. Nu färgade jag över dem med lökskal och okra-pigment till någon slags gyllenbrun nyans. Växtfärgning är lite paltigt men asskoj!