söndag 8 april 2007

Livet är fullt av mariga val

Det är inte riktigt någon bra dag idag. Flera faktorer spelar in, varav sömnbrist är nog den som väger tyngst. En sak som brukar hjälpa är att gå en lång promenad en annan uppiggande sak är ju som alla vet att starta en ny stickning. Promenaden är redan avklarad och det hjälpte inte märkbart, det känns fortfarande inte som en bra dag. Kvar har vi alternativ två, att börja sticka på någonting nytt. Jag borde verkligen inte. Jag borde sticka klart fluffkofta nr 2 (som egentligen bara ska få två ärmar) så att jag blir av med det där eländiga projektet någon gång. Jag borde montera L:s födelsedagspresenter. Jag borde sticka några varv på min ärm så att jag kommer in i tvåändsstickningskänslan tills jag ska ha kurs. En sak är säker jag tänker inte sticka på min bomullströja när jag är på dåligt humör, jag tror att det kan resultera i konstigheter.

Jag vill börja på ett par underbara vantar ur den förträffliga boken " Gotländska stickmönster" av Inger Gottfridsson och Ingrid Gottfridsson. Boken ser helt trist och intetsägande ut på utsidan och kanske känns den inte så kul vid en snabb bläddring heller men jag lovar ge den en genomläsning och ni vill sticka i stort sett alla modellerna i boken. Men som bilden skvallrar så behöver jag varken vantar eller pulsvärmare för tillfället, specielt inte i April. Kanske ska jag sticka ett par Gotländska vantar till min hemlis vad tror ni om det?


Ett alternativ vore ju att inte sticka alls, men mannen sover och ingen annan vill leka med mig heller. Dessutom borde jag få en belöning för att jag startade dagen med avloppsrensning...

1 kommentar:

Anonym sa...

Himlars va fina.
De tovad(?) vita med hjärtan och halvvantarna de grålila längst ner..