måndag 2 april 2007

Roligt paket med posten

Kan man bli annat än glad när man möts av den här synen när man går ut till postlådan?
Kan man bli annat är ännu gladare när det här paketet fanns i postlådan?
Frågan är nu bara om jag ska vänta med baskern eller om jag ska tokstarta med den på en gång? Det borde ju bli några mornar till med baskerväder och då skulle det ju vara trevligt, hum... det känns som jag har lite mycket på gång för tillfället.
I torsdags fick jag reda på att jag ska hålla i en tvåändsstickningskur som börjar 16 April, lite småpanikigt så där. Som tur är så har jag redan skrivit ett studiehäfte som jag använt till mina tidigare kurser men jag borde ju sätta mig och sticka lite prov. Eller så skippar jag det den här gången och visar upp färdiga saker och stickar prov under kursens gång tillsammans med deltagarna istället. Jag måste riva runt lite bland mina grejer och se vad jag har i mina gömmor. Jag har ju alltid min ärm att visa som en pågående stickning och några vantar och pulsvärmare har jag ju.
Sen har vi ju min bomullströja som kommer att ta lång tid, det är bara att inse det. Tunnt garn och stickor 2,5 massor med maskor stickade på rundsticka, inget att hasta med. Men jag vill att den ska bli klar tills maj iaf.
Dessutom har jag ju en del halvfärdiga sömnadsprojekt som ligger och spökar, hönorna blir nog klara idag och jag var faktiskt duktig och sydde lite på min märkliga jacka igår. Kanske var jag till och med så duktig att jag borde få börja på dragspelsbaskern som en belöning? ;)
Garnet är helt underbart mjukt och färgerna är så fina.
Jag har ju varit med i ett pulsvärmarbyte arrangerat av www.stickamera.se och nu har jag fått mina pulsvärmare. Jag är en mycket artig och ordentlig person och jag tycker att det var helskumt att den som stickade till mig inte lämnade sitt namn så att jag kan tacka.
Eftersom jag inte har en aning om vem personen är så vet jag ju inte heller om hon/han läser detta men tack iaf!

1 kommentar:

Anonym sa...

Finns det något härligare en en härva ullgarn ?