söndag 1 april 2007

Smothies-söndag

Att börja dagen med en ekologisk blåbärssmothie med kardemumma är inte dåligt alls. Jag känner att jag kan behöva en liten pick me up idag. Söndagar är sega dagar.

Jag ska ägna mig åt att göra klart lite påbörjade grejer idag. Min hönor ska fyllas med ris och få lite personliga anletsdrag, mammas kofta ska få knappar och levereras till min lilla mor, min mohairsjal ligger och blockas i detta ögonblick och jag ska försöka ta mig i kragen och handsy lite på min jacka.

Jag har ju börjat ett nytt projekt också, min Kim Hargreaves rip-off. Min lilla figurstickade bomullstop, inpirerad av Kim Hargreaves och alla engelska tv-serier jag någonsin sett. Jag har inte bestämt mig än om det ska bli en kofta eller om den bara ska ha knäppning i halsen. jag är sugen på att prova på att klippa upp någonting stickat på rundsticka men jag kanske ska göra ett prov först innan jag sätter saxen i min fina tröja.

Nu blir det långpromenad i solen. Ha en bra söndag!
(Div bilder kommer förhoppningsvis ikväll, den som lever får se....)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaa du, glöm bara inte att kolla dig i spegeln innan du går ut... Kolla in länken
http://mittlillahus.blogspot.com/2007/03/vems-r-felet.html