fredag 12 augusti 2011

Bytt är bytt!

Jag har varit med i ett byte som arrangeras av stickamera Mixa&matcha 6. Min byteskompis var Kamilla och jisses vilket fint paket jag fick av henne. Ugglan är ju bara to die for! Småhärvorna av växtfärgat garn ska bli ett broderi på ett par vantar så småning om, garnet ska bli någonting mjukt och ur boken ska det lagas så sjukt mycket god sommarmat. Tack så mycket Kamilla!

Det kom ett paket från Lisa också. Ett riktigt spännande paket. Vi pratade wollmeise här om dagen och nu ska jag få prova lite wollmeise sock. Ska bli spännnade och se vad jag tycker, jag brukar ju ha svårt för hypade saker men jag lovar att jag ska vara helt fördomsfri. Garnet lukar sjukt gott iaf, fast det kanske är så det luktar hemma hos Lisa?


Nej nu ska jag sätta mig i solen och skriva klart Ballerina-socks-mönstret. Jajjemen.




2 kommentarer:

Visa Lisa sa...

Nej så luktar faktiskt wollmeise. Det är bland det BÄSTA med det. De använder ett ullsköljmedel av nåt slag som gjorde att jag iblannd sniffar min lace-härva (nu nystan) som om det vore knark...

Tant K sa...

En Till-Helen berättade att det är ett speciellt tvättmedel, hon har ju varit i buitken hon